Avatar uživatele
Registrovaný

často mě MOC bolí podbříšek,je to z toho že mi začná menstruace?

je mi 13 a potřebuji poradit.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Odpoveď byla označena jako užitečná
Avatar uživatele
Zlatý

Jestli čekáš menses, tak to bude tím.

abecedazdraví.cz píše: Menstruační bolesti se projevují křečemi v podbřišku, přicházejí ve vlnách a mohou být provázeny bolestmi v bederní krajině, nevolností s nucením na zvracení a dokonce i zvracením. Křeče jsou způsobovány děložními stahy a jsou spojeny s vysokou hladinou prostaglandinů - látek podobných hormonům. Nezdravá výživa a nedostatek pohybu obtíže ještě zhoršují.

Ale eventuálně si na tebe mohlo vzpomenout slepé střevo.
Doplňuji:
Na to je dobrý Ibalgin.
Ale jestli se nechceš dopovat léky, tak si přečti tohle:
Jídelníčkem k bezproblémové menstruaci

Pokud nemáte zájem měnit celý svůj jídelníček, doporučuje se alespoň provést několik změn pár dní před menstruací a v jejím průběhu.

Důležitý je příjem vitaminů B6 (působí proti nadýmání) a C, železa, vápníku a hořčíku (proti křečím), což po praktické stránce znamená baštit ovoce (banány, avokádo, ...), zeleninu (špenát, ...), ryby, kuřecí maso, oříšky a semena, sojové potraviny a celozrné pečivo (pro snadější trávení a zabránění zácpě).

Doporučuje se také pít hodně tekutin, omezit solení, vyhýbat se sladkým a tučným dobrůtkám, které většinou způsobí pouze pocit únavy a nadýmání. Prospěšným vám nebude v těchto dnech ani kofein, který díky svým povzbuzujícím účinkům může bolesti ještě znásobit.
Uvolněte se, zacvičte si, udělejte si masáž, ...

Během menstruace se držte hlavního pravidla - být v teple. Schoulit se pod deku se vám v práci pravděpodobně nepovede, ale vhodným oblečením nic nezkazíte. Dávejte pozor na břicho, bederní krajinu a nohy. Jakmile budete mít možnost, udělejte si dobře přiložením teplého termoforu na podbřišek. Zajímavým pomocníkem pro zmenšení menstruačních křečí je pak krátká koupel v horké vodě s rozmarýnem či tymiánem.

Nechce se vám v těchto dnech nic dělat? Překonejte se! Správné cvičení vám může pomoci. Ať už zvolíte jakýkoli pohyb, vyvarujte se přepínání. Sportování na olympijské úrovni vám nijak nepomůže, v tomto případě je především potřeba pozvolna protáhnout svalstvo celého těla.

pravidelné cvičení cviků podle metody Ludmily Mojžíšové
jóga - pokud nemáte zájem věnovat se jí, zkuste alespoň polohu zajíce, jež vám právě od této bolesti uleví

Tip: Klekněte si, opřete se o paty, ruce natáhněte před sebe a čelem se dotkněte podložky. Zavřete oči, uvolněte se a čekejte, dokud bolest nepoleví.

plavání
aerobik
sex - pokud si zvolíte tuto disciplínu, dbejte na zvýšenou hygienu a opatrnost

Masáž je příjemná, i když k ní není důvod. V těchto kritických dnech za ní ale budete naprosto vděčné. Nenachází-li se v okolí žádný dobrovolník, nezoufejte. Příjemně se namasírovat zvládnete i samy.

masáž břicha - začít s masáží je vhodné týden před očekávanou menstruací, každý den si udělejte chvilku a s pomocí oleje, například slunečnicového nebo ze sladkých mandlí, předcházejte menstruačním křečím (pokud bude koho, požádejte o masáž beder)

Tip: Do oleje lze přidat levandulovou silici, tak dvě až tři kapky.

masáž akupresurních bodů nacházejících se na chodidlech - jemně stlačte palci a konečky ostatních prstů body v prohlubinách z obou stran pat a opakujte několik minut
http://www.womenzone.cz/…

 

Otázka nemá žádné další odpovědi.

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1609
Zlatý mosoj 1495
Zlatý marci1 1282
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 991
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 715
Zlatý quentos 714
Zlatý iceT 566
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.