Avatar uživatele
Pokročilý

Bude mi 16, s otcem vybíráme motorku.

Chtěla bych se zeptat na nějaké vaše rady. Otec má skútr, který mu ale nestačí, tak by ho prodal a teď se rozhlíží po 125kách. Vybírám s ním, protože bych si na ni příští jaro udělala řidičák, pokud bych ho zvládla (k tomu se ještě vrátím).
Dívaly jsme se na Kymco, Quannon a otcovi se líbila i Zing II, jsou i docela pěkně cenově.. ale asi bychom se museli hodně vybírat podle toho, jak je.. vysoká, těžká a tak.. Oba jsme docela malý, ikdyž on je větší než já.. Já mám jen 163cm. Pak taky, jak jsem malá, tak jsem slabá a nejsem si jistá, jestli bych každou motorku zvládla.
S tím souvisí i to s tím řidičákem. Docela se bojím, že bych to vůbec nedala.. Ty jízdy, držet velkou motorku a za mnou ještě chlapa co váží dvakrát víc jak já.. uff. Teda, myslíte, že se na to mám rovnou vybodnout, nebo to mám aspoň zkusit..?
Hodně bych si přála na ní jezdit, strašně se mi to líbí, baví mě jezdit na motorkách (zatím jako spolujezdec, ale i tak.. hezkej pocit ^^)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Ty názvy mi nic neříkají, vypadá to na Čínu a řekl bych, že to může být riziko. Ale fakt nevím.
Řidičáku se neboj. I těžší motorku než jsi ty ze země postavíš. Ale chce to jen grif který by tě měli v autoškole naučit. A určitě si potom nepořídíš motorku kterou nedokážeš postavit nastojánek, natož ji zvednou ze země ( to by se ale stávat nemělo, motorka která spadne i ze stojánku na zem může mít potom i problém s rámem). Tedy nezvedneš silné motorky na které stejně nesmíš.
Chlapa za sebou při zkoušce se taky neboj. Jízda na motorce je o rovnováze a těžišti a těžký náklad tě rozhodí jen když se sám začne pohybovat mimo toto těžiště. Navíc v autoškole by měli mít nějaku motorku pro menší - v 17 ti nedají něco super.
No a těším se až zas uvidím další dámu na motorce na silnici či na ulici. Přiznám se, že to není ošklivý pohled když se za vámi plouím v zácpách. Že pánové?

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Nechci Vam nejak brat iluzi o techto znackach,ale poridte radsi ojetou 125ku od Suzuki,Hondy,Yamahy.Kvalita ok,a hlavne se nemusite bat,ze Vam v zatacce neupadne kolo nebo nebo na hrbolu neupadne stupacka.. Do tamtech znacek bych fakt nesel,je to docela risk.


Avatar uživatele
Registrovaný

Co se týče motorek. Číny se rozhodně neboj, kolo tomu neupadne!! Motorky splňují homologace a jsou způsobilé pro silniční provoz. Kolo ti upadne i na Ducati, když se o ní nebudeš starat. Teď konkrétněji. Velké plus je rozhodně cena a své to určitě odjezdí, bez sebemenších obtíží. Zde bych se ničeho nebál. Ony nevýhody se přirozeně odvíjejí od samotného konceptu. Motorka je levná, častokrát chybí servisní zastoupení, náhradní díly bývají občas problém, veškeré ty povrchové záležitosti jsou častokrát z velice měkkých materiálů či plastové. Následky při špatném zacházení jsou pak značné, co jde to upadne atp. Další velké mínus je následný prodej. Tyto produkty cenově velice klesají. Pravděpodobně asi nezůstaneš jen u této motorky a časem si budeš chtít koupit třeba něco silnějšího. Z tohoto pohledu je mnohem lepší si pořídit vetší motorku (obsahově), která bude pouze výkonově zaškrcená. Naučí tě to pracovat z tělem a váhou motorky která pojede v mezích rozumu. Obrovská výhoda je že při otevření jen víc pojede ale ty už jí budeš znát. Každopádně bych se nesnažil za každou cenu koupit nový a levný motocykl, podíval bych se i na komerčně známější značky a trochu projel bazary. Ceny jsou teď velice přívětivé a ta motorka bude z největší pravděpodobností větší držák.

Teď k tvému dilema. Čím častěji budeš jezdit tím méně to budeš pociťovat. Rozhodně se tím nenech odradit.

Z praxe:
1) motorka je neustále na policajtovi zde není co řešit i při manipulaci na místě
2) za jízdy, v náklonech atp. onu "zákeřnou váhu" nijak nepocítíš
3) jediný moment kdy potřebuješ dosáhnout je zastavení a rozjezdy, pokud je motorka ve stabilní svislé poloze neklade téměř žádný váhový odpor, ona velká váha vyvolává dojem nutnosti mít obě nohy pevně na zemi ale není tomu tak bohatě stačí jedna noha a přirozená stabilita.

Časem si na to zvykneš a ani si to nebudeš uvědomovat. No a pokud by ti to opravdu nedalo spát a ty nohy na té zemi prostě musíš mít (jako třeba moje mamka) tak je x způsobů jak moto snížit ať už vybráním sedla, popuštěním atd. Zásadní je. Baví tě to, miluješ ten pocit? Tak už si naše :) Kup stroj, jezdi a užívej. Stojí to za to.


Avatar uživatele
Zlatý

Tak tohle byla,zatím,nejtěžší literatura,kterou jsem přečetl.Uf.Nějak ani nevím,jaká by byla dobrá rada.Asi drahá. :-))

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

mojitek

Podle toho udeleneho palce pouze pro uzivatele NakasiPes je jasne co jste chtela asitak slyset.V tom pripade jdete do cinskych lacinych rychlovyrobku od kterych se kazdy aspon trosku zkuseny vyznavac jedne stopy distancuje.Ale pak se nedivte...

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 233
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.