Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 26.říjen 20:36

Zákon č. 361/2000 Sb.

Auta a doprava – Ostatní auta a doprava

V paragrafu 54 odst. 3 je mimo jiné uvedeno. – Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce, bezprostředně před blížícím se vozidlem. Jak to zákonodárce asi vykládá, pokud se ve městě jezdí zhruba 45–50 km, tak ta vzdálenost bezprostřední je 10 m, 20 m, 30 m, neb jiná, tento bezprostřední odhad je myšlen pro řidiče jako chodce, neřidiče a invalidy stejně.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.říjen 9:13

Zákon č. 361/2000 Sb.

Auta a doprava – Ostatní auta a doprava

V paragrafu 54 odst. 3 je mimo jiné uvedeno. – Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce, bezprostředně před blížícím se vozidlem. Jak to zákonodárce asi vykládá, pokud se ve městě jezdí zhruba 45–50 km, tak ta vzdálenost bezprostřední je 10 m, 20 m, 30 m, neb jiná, tento bezprostřední odhad je myšlen pro řidiče jako chodce, neřidiče a invalidy stejně.
Podle mého názoru si některé povinnosti protiřečí a nařízení není jednoznačné. Současná praxe je taková, že řidič je vinníkem vždy.
Novela zákona která leží v Poslanecké sněmovně, navrhuje, řidič se již nebude muset plížit k přechodu pro chodce ve střehu co se bude dít, aby byl schopen kdykoliv okamžitě zastavit, pokud tam skokan obecný, neb sluchadlo – maniak, případně mobil – závislák skočí. Část na současných nehodách má pravděpodobně také svůj podíl tele-blábolky, kdy bylo při změně zákona troubéno, chodec má absolutní přednost.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.říjen 9:41

Jak rozumět paragrafu 54, odst. 3 zák. 361/2000 Sb.? Jaká je bezprostřední vzdálenost chodce před blížícím se vozidlem?

Auta a doprava – Ostatní auta a doprava

V paragrafu 54 odst. 3 je mimo jiné uvedeno. – Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce, bezprostředně před blížícím se vozidlem. Jak to zákonodárce asi vykládá, pokud se ve městě jezdí zhruba 45–50 km, tak ta vzdálenost bezprostřední je 10 m, 20 m, 30 m, neb jiná, tento bezprostřední odhad je myšlen pro řidiče jako chodce, neřidiče a invalidy stejně.
Podle mého názoru si některé povinnosti protiřečí a nařízení není jednoznačné. Současná praxe je taková, že řidič je vinníkem vždy.
Novela zákona která leží v Poslanecké sněmovně, navrhuje, řidič se již nebude muset plížit k přechodu pro chodce ve střehu co se bude dít, aby byl schopen kdykoliv okamžitě zastavit, pokud tam skokan obecný, neb sluchadlo – maniak, případně mobil – závislák skočí. Část na současných nehodách má pravděpodobně také svůj podíl tele-blábolky, kdy bylo při změně zákona troubéno, chodec má absolutní přednost.