Avatar uživatele
Zlatý

Proč vůbec zákon umožňuje obchodníkovi napsat do letáko "nabídka platí do vyprodání zásob",proč nemá obchodní nadnárodní

řezězec povinnost objednat tolik zboží pro uspokojení všech zákazníků.

Přece není dnes v době informačních a komunikačních technologií zjistit poptávku zákazníků.

Kdyby mě řetězec oslovil, klidně bych jím nějakou "anketku" na webové stránky naprogramoval není to nic složitého.

o obchodu kterém mluvím, je problém s akčním zbožím pernamentně.

O akcích tam není třeba chodit, protože to budou mít zaručeně vyprodané.

Komu si můžu stěžovat ? Na Českou obchodní inspekci ?

Může si ČOI vyžádat kamerový záznam pro důkaz vyprodejnosti a nenavezení nové "zásoby" ?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Michale, tvé otázky a názory vycházejí z veliké neznalosti praxe. Mohu ti každý den posílat kolik si zákazníků objednalo zboží a pak si ho nevyzvedli. A teď mi poraď.

Kdo to zboží zaplatí? Asi obchodník a budou se mu hromadit jeden ležák za druhým a zkrachuje. Dáš námitku, že ho může vrátit výrobci, ale ten vyrobil podle poptávky obchodníka a když bude brát veškeré zboží zpět, tak zkrachuje.

Proto jsou storno poplatky, kdy odkoupí zboží zpět, ale za poplatek. A ten poplatek zaplatí obchodník, který zboží vrací. Tak si musí každý vytvořit mechanizmus, aby nezkrachoval. A to je třeba ten, že si udělá předpoklad kolik akčních věcí může prodat a vezme jich méně, aby na 100% prodal. Je to tržní a sociální mechanizmus.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Každý obchod má určitý tovar na predaj. Ak sa niektorý tovar stane zastaralý, alebo nejde na predaj (z akéhokoľvek dôvodu), stáva sa nepredajný za pôvodnú cenu a blokuje zbytočne sklady, čím sa zvyšujú náklady a strata obchodníka. Preto sa vyhlasuje akcia predaj zvyšných zásob za znížené ceny. Teda nemožno čakať od obchodníka dopĺňanie akčného tovaru.
Podobne je to i u potravín so stanovenou záručnou dobou, po ktorej sa nesmú predávať. Tesne pred ukončením záručnej doby, predajne dočasne znižijú ceny takého tovaru.
Vaše ďalšie otázky v tomto prípade sú bezpredmetné, sťažovať sa nemáte prečo - môžte jedine v prípade, že tovar majú a odmietli vám ho predať.


Avatar uživatele
Zlatý

Jsem sice levicově nakloněn, ale dovoluji si upozornit že socialismus skončil na podzim v roce 1989 a nyní nás opanovalo vysněné tržní hospodářství.


Avatar uživatele
Stříbrný

Michale jedna hloupá otázka za druhou?

zaprvé nikdy obchoďák neví kolik toho prodá,takže proč toho navážet kamion když stačí např paleta a při další dodávce další paleta.Ono se také některé věci kazí,tím myslím žrádlo.Každej obchoďák není Makro,abys musel kupovat po balíkách, v tom případě toho samozřejmě naskladní více.Jezdil jsem 6 let s kamionem pro makro a tam naskladńují více ale taky tam je nastavený minimální odběr.např nelze vzít 2 krabice mlíka,musíš vzít celý balík.Jenden rok dokonce platila akce čím víc nakoupíš tím větší sleva.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 412
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 262
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 147
Zlatý annas 141
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 108
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.