Avatar uživatele
Zlatý

Proč se uzavírají letiště, když nasněží?

Proč se letiště uzavírají? Kvůli sněhu? Tak proč nepoužijou na kola letadel sněhové řetězy?
Doplňuji:
Nasazovali by je piloti za letu, když by věděli, že je tam sníh a to průlezem k zataženému podvozku.
A nevíš přeci do které třídy chodím nebo jo :D:D:D

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Letadla dosedají s velkou silou a ve velké rychlosti. Sněhové řetězy by ničili dráhu, která musí být "hladká", aby letadlo nedostalo smyk.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Miroslave jak by mohly startovat s řetězy ? Jak by asi pak přistávaly někde na letišti kde sníh není? Promiň to je otázka jak z první třídy.


Avatar uživatele
Zlatý

Hanulko, řetězy neřeš, dneska piloti když musí přistát na sněhu za letu nastřelují hřeby. Ale na letišti, stejně jako na silnici musí být souvislá vrstva sněhu aby se nepoškodila dráha, a pilotům při nastřelování bývá zima na ruce (znáš přeci akční filmy z USA jak hlavní hrdina uteče před násilníky se schovat ke kolům letadla a celý se tam potom klepe zimou), tak raději přeletí na jiné letiště které je odklizeno.


Avatar uživatele
Zlatý

Samozřejmě, sníh a led je jasnej a Mirka beru jako pokladače záměrně provokativních přiblblejch otázek ;o)

Teoreticky by řetězy něco málo pořešit mohly. Ale pokud by byla vrstva sněhu silnější, nepomohly by, podvozky by se zabořily a v přistávací rychlosti to je vražedný. Rychlý zastavení, smyk, otočka, náraz jakoukoli částí, rozlomení letadla, bum, au, fuj.

A ono to není jen čistě kvůli sněhu, ale při prudkejch sněhovejch bouřkách vyšiluje občas i vítr. A takový boční střihy při přistání nebo vzletu taky nejsou žádná slast... :o/

Mimochodem, letiště zavírá jen zhejčkaná Evropa, co je ze sněhu vypleštěná jako obvykle. Já včera letěla z finského Turku, dráha čisťounká jako zrcadlo, i když přes den sněžilo. Ale je fakt, že když z Turku letí deset letadel denně, mají na pucování dráhy času kvanta. Ale i rušný Helsinky jsou v provozu a to tam mají 160 čísel sněhu. Posílenej zimní provoz, špičkový vybavení na odstraňování sněhu a ledu, tři přistávací dráhy (takže když se jedna nebo dvě odklízí, je v provozu třetí) a speciální zimní tým, kterej komunikuje s meteorology a podle toho dává pokyny uklízečům, nakladačům a dispečerům. Pokud umíte anglicky, tak níže je odkaz na super článek.

Zdroj: http://www.bbc.co.uk/news/worl d-europe-12042213

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.