Avatar uživatele
Pokročilý

Proč jsou vozidla na CNG tak drahá?

Věc se má tak. Když si předělám benzínové auto na uhlovodík, tedy propan-butan, bude to stát pár korun. Ale autobusy poháněné uhlovodíkem - metanem, jsou oproti dieslovým dražší hnedle o mega. Něco mi na té metanové technologii evidentně uniká. Že by to bylo v té "compressed" natural gas nádrži? ...to by musela bejt zlatá

Odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Protože je kupuje málo lidí. A více lidí je nekupuje, protože jsou drahá... Začarovaný kruh.


Avatar uživatele

Jeden z důvodů uvádí Mandat.
Druhým je, že upravit benziňák na LPG je ´poněkud´ jednodušší (a značně levnější), než diesel (v autobusu...) na plyn (ať už CNG nebo LPG)...
A - CNG se používá méně proto, že je méně stlačitelný, než LPG - tedy na stejně velkou nádrž je výrazně menší dojezd - proto se montuje jen do aut, která se pohybují jen na krátkých trasách. A nebo do třeba těch městských autobusů, u nichž není velikost nádrže limitovaná velikostí potřebného prostoru pro zavazadla.


Avatar uživatele
Bronzový

Podle mého názoru je je potřeba přizpůsobit tomu motor. (Jasně, že to není nutné, ale pokud to má ročně nalítat několik desítek tisíc kiláků ... ) Když se instaluje CNG do auta, většinou do staršího, kde už se motor neřeší. Jede to a hotovo. Ale při takovém nájezdu a kór tak drahého vozu si myslím, že jsou potřeba nějaké úpravy. Jen můj názor. :)

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 574
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.