Zlatý

Proč byl kdysi plesnivej chleba jedlej a dneska už je nejedlej?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Potenciálně jedovatej je furt - a jedlej nikdy nebyl...
Ty´s někdy plesnivej chleba jed´??
Já tedy ne...
:-D

Další odpovědi:

Pokročilý

Jeho jedlost se nezměnila. Jen je větší povědomí o toxinech uvolňovaných plísněmi a především, prudce se zvýšila životní úroveň. Dnes si i nejchudší člověk může dovolit plesnivý chleba vyhodit a koupit jiný. V minulosti by měl na výběr jíst plesnivý chleba nebo hladovět.

Tohle je specifikum jen rozvinutého západního světa. Ve východní Africe by si nikdo chleba jen kvůli troše plísně vyhodit nedovolil

Bronzový

Četla jsem názor odborníka: plíseň jde do hloubky u měkkých potravin (ovoce-jahody a pod.). U tvrdých (chléb!) se může plíseň odkrojit a dále konzumovat bez následků.

Doplňuji:
Dělám to celý dlouhý život (i moji rodiče) a jsem zdráva.

Bronzový

To slyším poprvé,že plesnivý chleba byl jedlý!!
Pokud se ale vyznáš v plísních tak ano i plesnivý chleba a nejen ten může být jedlý,ale ne pro každého!

U nás je taková figurka člověk se dvěmi univerzitami ale je leta letoucí je bezdík (i před rokem 89 nepracoval a jen se potuloval,ani VB ani STB sním nic nesvedli!) .A tento říkal u jedné plísně-tuto můžeš klidně sníst a nic se nestane ale o druhé tuším matně že šedočerné říkal na tuto bacha je jedovatá!!!!

Dříve se chleba dělal z normálního kvásku domácího. Dnes se chleba dělá z chemické náhražky kvásku, vozeji to z Polska.Chleba nechutná.

Diskuze k otázce

Zlatý

zjentek

Beer4Real: mám pro tebe poradnu na podobný úrovni, aby jsme tady nebyli dva kohouti na jednom smetišti:
http://www.bravoweb.cz/…

Bronzový

Beer4Real

tam už jsem dávno stálý člen. od tamtud jsem přešel sem.

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Jídlo a vaření

Zlatý hanulka11 986
Zlatý Drap 841
Zlatý annas 757
Zlatý iceT 494
Zlatý marci1 480