Avatar uživatele
Starej kokot

Pro ty co umí dobře česky 🙂

Před chvílí jsem zde položil otázku, ale kvůli údajně zavirované stránce nejspíš nebude zodpovězena. Takže obrázek jsem uploadoval znovu na server svetobrazku.cz, tak doufam, že teď už to bude v pohodě.

Ahoj, potřebuji pomoc s odpovědí na jednu otázku. Učím se anglicky na jednom webu a je tam potřeba opravovat cvičení těch, kdo se učí česky. Slečna ze Singapuru udělala jedno cvičení, já sem jí ho opravil, ale ona nechápe důvody proč je to opravené právě tím způsobem, kterým sem to opravil. Jenže já nejsem učitel češtiny a nemám jí tak nastudovanou, abych mohl snadno odpovědět na její otázky. Jestli mi někdo z vás může pomoci, tak bych mu byl moc vděčný. Zde příkládám obrázek z té diskuse.
http://svetobraz­ku.cz/upload/i­mages/arx1301167676z­.png

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? iceT před 4780 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
michael69

Toto je právě problém,protože cizinec nikdy nebude chápat češtinu a česká slova stejně jako rodilý Čech.Když jsem chodil na arabštinu měli jsme rodilého mluvčího z Iráku,který sice mluvil dokonale,ale nedokázal nám často objasnit některé věci,protože jako Češi nebudeme nikdy chápat arabštinu jako on.Občas ho suploval český lektor (arabista) a ten nám dokázal vysvětlit např. výslovnost některých hlásek,protože přesně věděl co jako Češi potřebujeme vědět jak na to.Např. mám známou Rusku,která například neřekne že „tluče špačky“,ale „mlátí špačky“ a nechápe ten rozdíl. :D Nechápe proč se neříká „vidím vojáci,ale vidím vojáky,ale "támhle jsou vojáci“ a ne „támhle jsou vojáky“.Ona to umí odvodit,ale nechápe tu podstatu.
..budov,ruční­ků,květin,.. …to je těžké k vysvětlení s těmi číslovkami.Navíc si plete rod podst. jmen.Napište jí toto:
Tam je jedna budova.
Tam jsou dvě budovy.
Tam jsou tři budovy.
Tam jsou čtyři budovy.
POZOR!!! A od teď až do nekonečna pořád tvar
„BUDOV“