Avatar uživatele
zjentek

Pomůže mně v tomto případě spíše SZPI, ČOI, někdo jiný, něčí libovůle, svatý Issa, nebo nikdo?

Poslední dva roky jsem také začal být řadovým konzumentem (jako ostatně drtivá většina společnosti), i když rozhodně jen částečným (stále jsem sobě stačný).No a nezřídka se mně stane po nákupu, že zakoupený (obvykle masný, ale není pravidlem) výrobek páchne po zkažení. Už mě unavuje vracet se do řetězců a vysvětlovat tam personálu, jak jimi nabízený (za úplatu) produkt páchne po zkažení. Vlastně, co z toho mám, vracet se a dávat čichnout personálu?

Totéž platí u hotového jídla, které si někde v řetězci objednám. Nezřídka páchne po zkažení. Už mě nebaví, dávat personálu čichnout. Zde platí totéž- co z toho mám, že si personál čichne?

„Co z toho mám“ ve smyslu, že tímto způsobem se nic nemění k lepšímu. „Dám čichnout“ v řetězci, ok, smrdí a příště páchne zase. „Dám čichnout“ v restauraci, ok, smrdí a příště zase. Jednoho takový přístup velkomožných podnikavých v jeho rodné zemi unaví a ten pak coby prostý občan zrezignuje, vzdá to a „jí blbě“. Děkuju.

Pokud cesta ke zlepšení budoucnosti existuje, skutečně existuje (nejde jen o nějaký imaginární systém pro zalepení úst řadového konzumenta, který v praxi stejně nepracuje), poprosím také o stručné vysvětlení PROČ tomu tak je a jak to funguje (kontext s otázkou).

Zajímavá 0 před 75 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Normální je číst datum spotřeby a nekupovat když se blíží expirace. Také je vhodné navštěvovat kvalitní restaurace. Nepamatuji, že by se mi něco takového přihodilo.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Problém jsou řetězce. Ředitelství v Praze, a majitelé v zahraničí- to je ta nejhorší kombinace. Jediný jejich zájem je zisk. Už se ani nemusí snažit přilákat zákazníky, spíše je už obtěžují. Připadá mi, že se řetězce chovají jako pračky špinavých peněz.
Změň lokál, a najdi slušnou restauraci, hospodu, kde budeš zákazník, a ne obtížný člověk, kvůli kterému musí pohnout zadkem.
Moje vysvětlení je, (jsem známá konspirátorka), že řetězce levně nakoupí odpadky v Polsku, a v ČR to prodají, protože tady lidi neutrácejí peníze za kvalitu. také moc nevěří, že tu nějakou najdou. Polsko je taková evropská Čína. Proto si ekonomicky vede dobře.
S reklamací určitě pomůže místní ČOI.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Párkrát se i stalo, že průmyslově zpracovaná, vakuovaná šunka byla 2 dny před expirací,
na odchodu…
Proto kupuji co nejdelší datum spotřeby a hodně brzy ji sním.
K okamžité konzumaci, dám přednost šunce krájené a v menším, ověřeném řeznictví.
Tedy tam, kde uzeninu/šunku nakrájí na stroji, přede mnou.
U baleného masa, se mi to nikdy nestalo.
Vím, v kolik hodin přijede kamion a během vykládání (těsně po), do chladící skříně, si maso vyberu. Sleduji datum spotřeby. Zpracuji včas.
Maso v akci, typu" dnes sleva 25%, nebo 50% ⇒ dnes je datum spotřeby, nekupuji.
Riskla jsem 2× a bylo v pohodě 😉
Pokud je masný výrobek, během přepravy, dobře chlazen a v obchodě také, měl by být v pohodě.
Hotové jídlo téměř nekupuji.
Když bufet, tak osvědčený. Tam, kde je „cvrkot“
Jídlo se nenahřívá hodiny ve várnici, ale dolévají (omáčku, polévku).
Raději si vařím sama. Vím, co jím
Že mi nemastí brambory Ramou neboFflorou, Herou…
Že nepoužili k příprav nebo smažení slunečnicový olej atd. atp.
Případně, již chycené, navinulé maso.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Tobě nikdo.

Jinak je na to Státní zemědělská a potravinářská inspekce (a, případně, Státní veterinární správa): ta může udělat namátkovou kontrolu (z podnětu, nebo z vlastní iniciativy, na základě té kontroly zahájit správní řízení, a pak uložit sankci.

Nicméně, i tak Tě zklamu: jisté množství šarže může být vadné. Důvod je docela banální: zázraky nikdo neumí.

Do toho jsou vady, které jsou „na hraně“, a to je třeba právě maso, nebo masný výrobek, který ještě není ekobioteroristickým odpadem (=je na prodejně po datu „Spotřebujte do:“), ale je na něm vidět, že už prostě není k žrádlu. Ano, je to vidět. Takhle venku na sluníčku, nebo když Ty si ho koupíš 1 ks, a pak ho študýruješ 1/2 hodiny, tak to vidět je. Ale takhle v tom kvantu je šance minimální.

Stejně tak je to z ošklivým pachem. Dokud je to zabalené, není to „zelené“, není to nafouklé, ošklivý pach nikdo necejtí. Ano, až se to otevře, pak se dostaví pekelná bouda. Ale to žádná kontrola nevidí a nic otevírat nebude. Ani nemůže.

Od toho jsou reklamace. Nevyhovuje Ti to? Nekupuj to, nebo kupuj jinde, ne? 🤦🏽‍♀️

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Zjentku, všiml sis, že v malém obchodě, nebo řeznictví, ti čerstvě nakrájí požadované množství šunky, salámu nebo anglické slaniny? Kdežto v řetězcích mají připravené uzeniny, nakrájené už kdoví jak dlouho předem. Možná den předem, oschlé, někdy nazelenalé. Je to velký rozdíl v kvalitě.

Avatar uživatele
da ny

Ametyst,
jak kde.
V některém řeznictví ano.
V jiném také krájí „do foroty“, vakuují a dokonce prodávají na váhu
drůbež, polo rozmraženou.
Dokonce jeden místí „šejdíř“ (řezník). máčí šunku, aby více vážila.
Je to v lidech, nezávisle na národnosti.
Ono je čecháčků, více, než dost!

Avatar uživatele
Ametyst

Da ny: určitě máš pravdu. Spíše to může být vodítko, čemu se vyhnout. Je to neustálé tápání a hledání. Na nic není spolehnutí.
Já třeba nekupuji vajíčka často.Ale když ano, bez ohledu na krabičku, kde je napsáno Z českého chovu nebo Česká vejce, podívám se pořádně na razítko na vajíčku. Nechci žádné PL nebo LT. To je původ vajíček, ne nápis na krabičce.

Nový příspěvek