Avatar uživatele
Bronzový

Lze dát mat koněm a králem?

Protihráč má jen krále.
Pokud ano, jak na to?

Odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

nie.
nemožno vynútiť ani mat iba kráľom, jazdcom a strelcom - ale mat možno dať.
nemožno mat vynútiť ani dvoma jazdcami (a kráľom).
mat možno vynútiť dvoma strelcami (a kráľom).

;-)


Avatar uživatele
Bronzový

Nelze. Se dvěma jezdci a králem proti králi soupeře jsou matová postavení možná, ale bez "pomoci" soupeře je nelze vynutit. Koncovka dvou střelců s králem proti králi soupeře je vždy vyhraná a celkem jednoduchá. V koncovce jezdce a střelce s králem proti soupeřově králi lze zvítězit vždy, ale je třeba bezchybného vedení, aby nedošlo k patu dle pravidla o omezeném počtu tahů, není- li posledních tuším 50 (?) tahů taženo pěšcem.

Pozn.: Král+jezdec+střelec může matovat pouze na dvou místech šachovnice a to v rozích barvy střelce.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Volný čas a hobby

Zlatý Drap 880
Zlatý annas 868
Zlatý quentos 860
Zlatý hanulka11 556
Zlatý mosoj 542
Zlatý led 473
Zlatý marci1 459
Zlatý gecco 385
Zlatý iceT 373
Zlatý panenka 367

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.