Avatar uživatele
kajicek94

Když prodejce nedal k výrobku český návod, mohu jej vrátit?

Zakoupeno v kamenné pobočce, bez objednání/rezervace na dálku.
Mimochodem, kamenná cena je dražší, než ta e-shopová, co jsem zjistil po kontrole.

Doplňuji, že jsem zjistil, že i když bylo zakoupeno v kamenné prodejně, tak mi prodejce vystavil daňový doklad na obj. z e-shopu.

Zajímavá 0 před 1134 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

An, můžeš pokud prokážeš, že jsi návod nedostal. Má logiku, že zboží v kamenném obchodě je dražší, než na e-schopu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Schluker

Jestli je danovy doklad na objednavku z eshopu a je to mene nez dva tydny, tsk mu produkt vratte a je vystarano.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Nejdřív bych kontaktovala firmu, nejlépe E-mailem, uvedla fakta o koupi, a požádala o chybějící český návod. Stalo se mi, že u přístroje, který stál přes 3000, byl český návod pro předchozí typ přístroje, tedy úplně k nepoužití. Prodejci se omlouvali, a rychle sjednali nápravu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… a to jdi nevěděl při koupi ??? „… na pozdější reklamace nebude brán zřetel“ …
… NE, nemůžeš jej vrátit, není to důvod k vrácení, měl jsi jej požadovat …
… „Prodejce má povinnost poskytnout spotřebiteli návod v písemné formě a českém jazyce, nejsou-li pravidla užití výrobku obecně známá.“
… „podle § 9 je prodejce povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb. To je zejména důležité pro ty vlastnosti produktu, které nejsou zjistitelné na první pohled, ale které mohou mít vliv na použití výrobku. Prodávající je dále povinen spotřebitele informovat o způsobu použití a údržby výrobku a o případném nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití či údržby, jakož i o rizikách souvisejících s poskytovanou službou. Jestliže je to pak potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. Nutno upozornit, že takovýto návod musí být v českém jazyce. Výše uvedené informační povinnosti se však týkají pouze výrobků, u kterých může mít taková informace pro spotřebitele význam. Nevztahují se tedy na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.“

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
kajicek94

Mc Merkurion: Ne, nevěděl jsem v době nákupu, že výrobek nemá český návod. Jde zrovna o artikl, kde není ovládání/používání výrobku z logiky věci vyplývající, jinak bych to neřešil. Též mi byl vystaven daňový doklad, který se tváří jako objednávka z e-shopu, i když jsem výrobek zakupoval osobně v kamenné prodejně, bez předchozí objednávky/re­zervace. Takže bych mohl bez důvodu odstoupit od KS do14 dnů, když prodejce postupoval takto a prodej artiklu, který si nejsem jist, zda je v nynější době restrikcemi prodejný, obešel jako výdej z e-shopu.

před 1134 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… líná huba, holý neštěstí >>> když nevim jak se co používá, nestydim se zeptat …
… co je psáno, to je dáno >>> když je papír z eshopu, platěj pravidla pro eshp …

před 1134 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek