Avatar uživatele
Zlatý

Jsem snad hnidopich a vyžaduji příliš?

Když jsem před třemi roky odcházel do penze v duchu jsem si přísahal, že se nikdy nestanu tím nevrlým důchodcem, který zdánlivě jen sekýruje svoje okolí, ale:
- minulý týden jsem opět navštívil zdejší pánské kadeřnictví., provozovna je nově upravena a pracuje zde nový personál. Ovšem po vyzvání abych se usadil do křesla jsem byl nucen se téměř po kotníky brodit vlasy, které zde zůstaly snad po všech zákaznících od božího rána. Vytknul jsem holičkám tuto skutečnost, a ač právě jedinný klient, vděku za radu se ani náhodou nedočkal,
- stoje ve frontě na uzeniny v našem Albertu, zírám ke své hrůze jak prodavačky uzeniny točené ve střevech, jako kabanos atd., porcují dle přání zákazníků tak, že je efektně neuříznou, nýbrž bohapustě ulamují. Otec byl řezník i uzenář a mistr ve svém oboru, takže jsem ledacos odkoukal. Pokusil jsem se prodavačky poučit, leč opět marně
- dnes jsem navštívil pobočku naší Komerční banky, a.s. Došlo zde k výměně generací a holky jsou jako ze škatulky. Vždy jsem byl dříve potěšen, že na hale mají prosperující živou květinovou výzdobu. Už to neplatí a když jsem šéfce obchodnic tento fakt vytknul, dalo se snadno z jejího obličeje vyčíst, jaký úkon mám coby protivný dědek učinit.

Proč se nám z našeho života vytrácí základní prvky kulturní společnosti a cit pro detail. Nebo opravdu můžeme všechno beztrestně "sežrat" a proměnit ve zisk! Pravda je, že Rath už měnil víno v peníze, co bude následovat?
Doplňuji:
Na adresu kolegu Fyzika si nemohu odpustit doplnění, že na stejném základě je postaveno tělo osla i nositele Nobelovy ceny. Matce přírodě je šuma fuk zda-li jsou momentálně atomy vázány v dobře připraveném pokrmu, nebo třeba v kravském lejně.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Tak proti tobě jsem v těchto věcech přímo nevrlý důchodce!
Po vytknutí nedostatků vedoucí jednoho Albertu a žádné nápravě jsem tam příště přišel s aparátem a začal fotit (přes zákaz). Na otázku proč, k čemu, jsem odpověděl, že po zkušenosti se stížností míním fotky shnilého ovoce zveřejnit na netu.
Snad zázrakem se situace zlepšila! Vyzkoušej podobný postup :-D.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

dudu ....vše je jen v lidech - dneska jsem byla u kadeřnice a po každé zákaznici hned zamete i třeba jen pár vlasů - podlaha jak sklo
- a lámané salámy jsem zatím neviděla , taky by se mi to nelíbilo a poprosila bych o uříznutí
- o květinách nebudu psát, když vidím mnohde tu umělou zrůdnost ,je mi smutno.....my jsme vždy ráno před pracovní dobou květiny ošetřily a měli jsme z nich radost ,dneska to málokoho zajímá co mají kolem sebe .
Takže si myslím, že nepožaduješ příliš. Ale zrovna jsi narazil- jak smutné.


Avatar uživatele
Zlatý

Nie som dôchodca a som nevrlý.
Pokiaľ sa mi ponúkaná služba nepáči, jednoducho prevádzku opustím (kaderníctvo nenavštevujem, do obchodu bohužiaľ chodiť musím).
Služby idú dole, ale tomu sa vôbec nedivím, zamestnanci služieb sú príšerne platení a nestíhajú (najmä v obchodoch), lebo ich pracovnou náplňou je aj niečo iné - agenda, upratovanie, a podľa potreby všeličo iné.

Takže sa nerozčuľujem, roznakúpený košík odovzdám ochranke a odchádzam.
K inej nevrlej (a modliac sa, nech je menej nevrlá) konkurencii.
Preto milujem krámky s pultovým predajom.

Do banky radšej ani nechodím, všetko sa snažím riešiť elektronicky, písomne.


Avatar uživatele

Dudu, není to tím, že jsi hnidopich. Taky jsem důchodkyně a dost věcí mi dnes vadí. Stala se z nás hodně "konzumní" společnost a někde je to moc na škodu. Moje kadeřnice na Moravě měla kadeřnictví jako klícku a v Turnově je to podobné. Rozdíl mezi kadeřnicemi je jen v jedné generaci.
V obchodech jsou obrovské rozdíly, ale všechno je to jen a jenom o lidech. Někteří se chovají i dnes tak slušně, že chtě nechtě se musím usmát, když vidím jejich ochotu a snahu. Jiné bych brala na potkání při nejmenším dřevěnou tyčí po hlavě.
Chápu to, že dnes nemůže každý dělat právě to, co by chtěl. Ale tak to přece nikdy nebylo.
Dnes je to jenom o to horší, že se práce moc těžce shání a že je jí nedostatek. Když ale vidím v Tesku u pokladny dvě zahořklé ženské, co neumí ani zvednout oči, natož aby pozdravily, tak bych se nejraději otočila a šla jinam.
V Turnově na poště je uprostřed haly fíkus benjamín - asi 7 m vysoký a je to živá rostlina. V patře jsou kolem ochozu truhlíky s květinami a vyzdobené jsou i jednotlivé přepážky.
Máš pravdu v tom, že není dobré tvářit se, že se nic neděje a nejde nechat si líbit neurvalé a lhostejné chování obsluhujícího personálu. Jako důchodci máme víc času si všímat a máme více možností srovnávat. To lepší by se ze života nemělo vytrácet.
Taky dokážu ocenit, když se obsluha chová profesionálně a dokážu poděkovat za náležitě odvedenou práci. Zrovna tak dokážu říct, že se mi chování třeba té pokladní v Tesku nebílí. Není to hnidopišství, je to jenom reakce na to, co se kolem nás děje. To lepší bychom neměli nechat se vytrácet.


Avatar uživatele
Zlatý

Tohle není hnidopištsví.
Když někdo nedělá svou práci tak jak má a ještě se tváří otráveně, že to po něm někdo chce, není na svém místě. Všude se zmiňuje vysoká nezaměstnanost, ale lidé, kteří práci mají se tváří, že je to vlastně to nejhorší, co je mohlo potkat. Také zažívám podobné situace jako ty, také si je nenechám líbit a také vytýkám chyby.
Víš, co mne štve ale nejvíc? Převelice ochotně, až servilně se tvářící ti prodejci (v kolegou Fyzikem) zmiňovaných obchodech "na úrovni". Jsou tak zaujatí zákazníkem, že se doslova mohou přetrhnout. Zkus si pak ale nic nekoupit a odejít jen tak po vyzkoušení oblečení nebo nějaké ochutnávce (kterou ti předtím sami nacpou!). To teprve uvidíš kyselé ksichty a někdy se ti sveze po zádech i drzá poznámka!
Velice neprofesionální je také nepoměr mezi mediální reklamou s vysmátým personálem a krutou realitou při návštěvě obchodu (provozovny služeb nebo banky apod.).
Lidé jsou dnes k sobě navzájem čím dál tím víc nevraživejší a nesnášenliví. Jistě za to mohou hlavně neustále se prohlubující společenské rozdíly. Ale s tím, že se slušnost a úcta k zákazníkovi začíná nahrazovat arogancí až agresivitou se nesmířím nikdy. Bohužel jinak, než drsnou výtkou se to fakt někdy řešit nedá. Prodávající (a všichni poskytující služby svým zákazníkům a poplatníkům) by si měli konečně uvědomit, kdo je tu pro koho. A to, že v jejich práci se "bohužel někdy objeví i člověk (zákazník), který k nim nejde na soukromou, nezvanou návštěvu...


Avatar uživatele
Bronzový

Dneska když jdou lidé do Komerční banky, jdou pro peníze, a ne na květiny. Utrhnuté párky chutnají stejně jako uříznuté. To nikoho nezajímá.

Kvalitní obchody poznáte tak, že si na přidanou hodnotu potrpí. Běžte do drahých kadeřnictví do obchodních center, do vyhlášeného řeznictví, a uvidíte profesionálnost. Ale Albert není profesionální.


Avatar uživatele
Zlatý

dudu - vše, ale opravdu vše je v lidech. A jak je známo, lidé kritiku nemilují.
"Má" kadeřnice zametá vlasy po každém zákazníkovi, v Globusu uzeninu odklrajují (možná také ne všechny prodavačky, ale ty, se kterými jsem se stetkala, ty ano), a v obou bankách, kam v Pardubicích chodím, mají živé květiny. a personám příjemný.

Možná se obracíš na nesprávné lidi. Myslím, že v zájmu vedoucích by mělo být, aby se klienti a zákazníci cítili příjemně.


Avatar uživatele

Mě je 28 a mám někdy taky takové tendence. Ono to záleží opravdu na člověku, věk nehraje až takovou roli.
Doplňuji:
Hlavně dneska je všechno jen o penězích. Zaměstnavatelé šetří a zaměstnanci nemají motivaci a pak to takhle všude vypadá. Co by se snažili za 10-11tis. měsíčně.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Rodina a vztahy

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Rodina a vztahy

Zlatý Drap 978
Zlatý marci1 806
Zlatý quentos 628
Zlatý iceT 601
Zlatý hanulka11 536
Zlatý panenka 488
Zlatý annas 449
Zlatý led 396
Zlatý venkovan 390
Zlatý gecco 375

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.