Je možnost odstoupit od rámcové smlouvy o dílo před uplynutím smluvní výpovědní lhůty?

Dobrý den,
pracuji jako programátor OSVČ pro vývojářskou firmu. Mám s nimi uzavřenou jen a pouze rámcovou smlouvu o dílo, která zastřešuje převod autorských práv, dodržování interních pravidel, zodpovědnost za dodané dílo a podobně.
Ve smlouvě není dohodnutá ani pracovní doba (nebo počet hodin, které bych měl odpracovat).
V závěru smlouvy je však dvouměsíční výpovědní lhůta.
Jakým způsobem lze od takovéto smlouvy odstoupit hned? Nebo případně, je možné ji vypovědět, avšak vzhledem k tomu, že není smluvně dohodnutá pracovní doba, nadále již do práce nechodit (tedy pracovat 0 hodin měsíčně)?
Na dohodu mě zaměstnavatel odmítá pustit.

Děkuji
Doplňuji:
Jambalaya:

Velice děkuji za vyčerpávající odpověď. (jako)Zaměstnavatel o něčem takovém vůbec nechce slyšet, jak jsem již psal, na dohodu mě odmítá pustit.
Potřeboval bych tedy poradit jak odstoupit.
Děkuji

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Bronzový

Jako OSVČ nemáte žádnou pracovní dobu, tudíž nemáte povinnost do (jako)zaměstnání docházet. Smlouva o dílo se mi navíc nezdá zrovna nejvhodnější. Smlouva o dílo se většinou uzavírá na dílo zcela konkrétnu a nikoliv dlouhodobý vztah. Co se týká autorských záležitostí, měl byste mít spíše smlouvu autorskou dle autoského zákona.
Smlouvou o dílo je dána povinnost dílo vykonat, avšak obecně si jej můžete vykonávat kde chcete, není-li místo určeno a podstatný je výsledek.
Obábám se, že v tomto případě je váš (jako)zaměstnavatel ve velké nevýhodě, neboť na vás nemá žádné páky. Pokud by došlo na lámání chleba, pak by se jednalo o obchodní spor dle obchodního práva. Do toho se však nejspíš vývojářská firma pouštět nebude, neboť by vaše dohoda mohla být charakterizována jak zastřený pracovněprávní vztah. Další věc je, že u smlouvy o dílo, je z principu výpovědní doba nesmysl, neb smlouva končí dokončením a předáním díla a vyjma jiných zákonných důvodů, jako je její porušení se nevypovídá.

Takto se jim to pokuste vysvětlit.
Doporučte firmě ať si příště uzavře smlouvu o vykonávání programátorských prací.
Doporučuji vzájemnou dohodu!

Vůbec nechápu, jak takovouhle zhovadilost dokáže nějaká firma vymyslet. Smlouva o dílo s pracovní dobou, no to by mně kleplo :-))

Jo, to je těžké. V každém případě si připravte výpověď bez data ukončení, a nechte si podepsat převzetí. Tím pádem uděláte co vám smlouva předepisuje, aby byl smluvní vztah řádně ukončen. Výpovědní doba tak začne plynout od data převzetí i bez uvedení termínu.

Poté zaměstnavateli prostě sdělíte, že končíte k tomu a tomu datu, ať se podle toho zařídí. Když vám řekne, že vás nepustí, oznamte mu, že je vám to jedno, neboť stejně k tomuto datu končíte.

Nezapomeňte si předtím sbalit všechny věci, neboť je možné, že vás vyhodí ihned :-).

Takhle to sice můžete udělat, ale rozejdete se nejspíš ve zlém. Pokud na dohodu nepřistoupí, stejně to ale nepůjde jinak, a nebo budete muset ty 2 měsíce zůstat.

Otázka nemá žádné další odpovědi.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony

Zlatý Drap 1817
Zlatý standa 1247
Stříbrný ivzez 671
Zlatý mosoj 658
Zlatý gecco 480
Zlatý led 455
Zlatý zzzzz 450
Zlatý Michal Kole 436
Zlatý marci1 392
Zlatý arygnoc 385

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.