Avatar uživatele
lucy92

Je možné, aby si odběratel určil, kdy fakturu zaplatí? Podle mě je to nesmysl:(

Dobrý den, jsem účetní a mám dotaz. Upozornila jsem odběratele, že máme 14denní splatnost která už vypršela a požadujeme po něm fakturu zaplatit, tvrdil mi že oni ale mají splatnost na zaplacení delší, prý ze zákona na tohle mají právo. Je tohle vůbec možné? já si mysliím že to je nesmysl.Splatnost si přece určuje jen dodavatel. Děkuji za odpověd.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? iceT, anonym před 4291 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Mezi podnikateli bude splatnost faktur max. 60dnů. Dnes je více, nevím přesně asi 120 dnů ( dá se to najít), nebo je splatnost zakotvena ve smlouvě – pokud je.

Doplňuji:
http://hn.ihned­.cz/c1-56749230-splatnost-faktur-nebude-delsi-nez-60-dnu-a-zvysi-se-urok-z-prodleni

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
iceT

Nevím jak to funguje dnes,ale ze zkušenosti vím,že můj bývalý zaměstnavatel měl sepsánu smlouvu s odběratelem,že faktura za odebrané zboží byla splatná i za tři měsíce a dodavatel-můj zaměstnavatel-si o zaplacení nesměl říct sám,jinak by porušil smlouvu.Nikoho nezajímalo,že pak nemá na výplaty.
Ale opravdu nevím,jak je to dnes,výše popsané bylo před 15 lety.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Někteří odběratelé si toto podmiňují při uzavření smlouvy. Dělal jsem něco pro ČD a ČEZ. Doba splatnosti 90 dní, v jednom případě dokonce 120 dní.Pokud dodavatel nechce, nemusí těmto firmám dodávat. Nic jiného s tím nenadělá, pokud se nedohodnou jinak.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Závisí jaká je dohoda mezi dodavatelem a odběratelem, mělo by to být sjednáno v dodavatelsko/od­běratelské smlouvě, nebo podmínkách, jestli tato není sepsaná, tak je směrodatné to co je uvedeno na faktuře.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Doplním klubru o příspěvek z diskuze z internetu. Splatnost má být řešena skutečně ve smlouvě a od toho se odvíjí potom termín fakturace. Pokud se Váš odběratel dovolává nějaké „výjimky ze zákona“, tak nejspíš nemluví pravdu. I kdyby takovou výjimku nakrásně zákonem stanovenou měl, tak měl její ustanovení uplatnit při uzavření smlouvy. Pokud tedy překračuje termín úhrady faktur uvedený ve smlouvě, dostává se do skluzu s hrazerním a máte právo jej penalizovat. Pokud termín ve smlouvě uveden není, má se obecně za to, že temín úhrady činí 15 dnů od vystavení faktury.
Odběratel si opravdu nemůže stanovovat termín úhrady. Asi by dlouho mým odběratelem nebyl.

Re: Zákonná splatnost faktury?

>>>Dobrý den,
>>>prosím, když se dodavatel a zákazník nedohodnou na
>>>splatnosti faktury, existuje nějaký univerzální
>>>termín
>>>(třeba 14 dní) v nějakém zákoně?
>>>Dodavatel mi píše do faktury (předává ji současně s
>>>plněním) 6 kalendářních dní, což je málo. Než se
>>>ověří,
>>>co bylo poskytnuto, jestli to bylo všechno a jestli
>>>to
>>>je v pořádku, chvíli to trvá.
>>>Dodavatel se chová trochu podivně, dokonce tvrdí, že
>>>při předání poslední části bude požadovat splatnost
>>>„okamžitě“, no tak asi ani neví, co to znamená.
>>>Bohužel ve smlouvě o tom nic není, tak bych byla
>>>hodně
>>>ráda, kdyby to nějaká vyhláška nebo zákon jasně
>>>upravoval pro ty, co se nedohodli.
>>>Věděli byste?
>>>Díky moc, Jana
>>Splatnost se stanovuje většinou v objednávkách, taky
>>pokud to nejsou větší částky, může dodavatel chtít
>>platbu hotově.Myslím, že záleží na domluvě.

žádný zákon neupravuje splatnost. To je věc dohody mezhi dodavatelem a odběratelem. Obvykle je splatnost uvedena ve smlouvě, nebo na objednávce zboží nebo služby. Pokud to tam není, tak někdo něco opomněl. Jinak obvyklá splatnost – co vidím na fakturách – bývá uvedeno 14 dnů. Ale to nestanoví žádný zákon.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mosoj

Jak vidíš blbost to není. Určuje to Obchodní zákonník nebo smlouva mezi dodavatelem a odběratelem, pokud je uzavřená.

před 4291 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek