Avatar uživatele
Stříbrný

Jakým způsobem kotví loď?

Tak nějak bych pochopil, že vyhodí kotvu, která je spojena lanem nebo řetězem s lodí, ta kotva dopadne na mořské dno a loď drží.
Jak však zakotví loď, když je pod ní velká hloubka a neříkejte, že mají lano-řetěz dlouhý třeba těch 13 km.
Doplňuji:
Omlouvám se, samozřejmě jsem myslel 11km. Ale to je celkem jedno, jde o to, že určitě nemá ani 5km dlouhý řetěz-lano a to už je normální hloubka a taky potřebuje zastavit.
Odpověď led se mi zdá jako dobrá. Domníval jsem se, že kotva musí být až na dně.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Hmotnosť kotvy s reťazou a ich plocha pôsobia ako brzda (vo vzduchu by takáto kotva nepôsobila práve pre malú hustotu vzduchu), tj.zvyšujú trenie kvapaliny okolo ich konštrukcie. Loď sa naďalej pohybuje zmenšenou až do minimálnou rýchlosťou - záleží od rýchlosti a sily pohybu vody na hladine a tlaku vetra (prúdenia vzduchu) na teleso lode. V prípade jednej kotvy sa potom loď krúti do kruhu so stredom okolo kotvy.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Lodě kotví převážně v přístavech a tam bývá relativně mělko. Spustí jednu, nebo i více kotev. Proč by měla loď kotvit nad 13 km ?


Avatar uživatele
Pokročilý

Myslím si že právě nekotví, musí jí někdo hlídat u kormidla. Dobrá otázka
Doplňuji:
Mariánský příkop leží v severním Tichém oceánu poblíž Mariánských ostrovů, V roce 1957. Sovětská loď Viťaz naměřila dokonce 11 911 metrů.!!


Avatar uživatele
Bronzový

13 km nikde hloubka neni, loď prostě může kotvit tam kde má na to dostatečně dlouhý řetěz ke kotvě....


Avatar uživatele
Stříbrný

Lo´d kotví tam kde parkuje. Podle sonaru se dá zjistit hloubka pokud by třeba lo´d uvízla někde v rozlehlém oceánu. Docela by ses ale divil že velké lodě-třeba výletní mají řetěz pro kotvu dlouhý 500m a dalších 600m lze v případě potřeby dopojit a potom kotvu spustit uplně.

Lo%d se kotví hpravidla v přístavech a je to z toho důvodu aby neuplavala při větru a nepoškodila další věci.Pokud by zůstala stát někde na otevřeném moři a nebyl zrovna velký vítr ani by kotvu spouštět nemusela,tam nemá do čeho narazit tak jako v přístavu. A další lodě nebo terén se zobrazí na radaru.

Jinak nevím že by moře mělo 13km hloubku. Nejhlubší je mariánský příkop a ten má měco kolem 11km.

Ale asi by nebyl technicky problém mít lano dlouhé 11km. Akorát by ten naviják měl buden o průměru třeba 20m. S lanem by to šlo určitě ,s řetězem by to bylo horší,ten se nedá tak na husto navinout jako lano i přřesto že by mělo průměr třeba 80mm.

Řetěz se ovšem používá protože není problém ho zajistit skrz článek k jistícím bodům např při nastavování délky jak jsem psal výše.nebo aby nebyla tolik namáhaná brzda bubnu.


Avatar uživatele
Pokročilý

aby jsi zakotvil loď, potřebuješ minimálně pětinásobnou délku řetězu než je hloubka.
Kotvu spustíš na dno, a vláčíš po dně tak dlouho, dokud se o něco nezachytne.
Když se pořádně zasekne, už se nedá vytáhnout a musí se odseknout. Z toho důvodu mívá loď více kotev a řetězů.
Místo ke kotvení je nutné mít vybráno předem. Nejlépe dle mapy podle příslušné značky doporučeného kotviště.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Zlatý

led

môžte si to aj prakticky vyskúšať:
zoberte si (naozaj) ťažký kameň, uviažte na povraz tak, aby nedopadol na dno jazera a hoďte ho z člna do vody, uvidíte, že rýchlosť člna sa spomalí, pri veslovaní sa viac namáhate

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 624
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.