Avatar uživatele
Bronzový

Jaký je podrobný popis .x souboru?

Chápu již pozicování textur (UV), tvorbu sítě atp. Ovšem ještě nevím jak je to s materiály - které číslo co znamená atd. Problém s oficiální dokumentací mám tento: K čemu jsou mi sakra čísla a písmana - cosi jako 0x68FBk...? Z toho vskutku nepochopím, co ten daný kus znamená. Například první řada čísel v "MeshMaterialList" atp. Chci tedy lidský popis - ne číselný kód, co je v dokumentaci... (Nevím zda je to jako s FBX - mám na mysli ASCII verzi - je-li, jako u FBX, i jiná.)
Doplňuji:
Jaká hra? .x je DirectX 3D model - ne hra... Chci jen vědět, co znamenají čísla u MeshMaterialList atp. Podařilo se mi pochopit MeshTextureCoords a pár dalších věcí - jen ten zbytek nemohu nikde najít a v oficiální dokuemtaci je jen změť čísel a znaků - nikoliv popis souboru - jen asi nějaký popis bytů, či co...

Odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

A o cem mluvis?
Doplňuji:
ve smyslu o jake hre mluvis :D


Avatar uživatele
Pokročilý

Nemám nejmenší tušení, o čem to mluvíš. Respektive jen tuším, že mluvíš o souboru DirectX s modelem. V tom případě je to ale dost odborná otázka a nečekej, že ti tady, na všeobecně zaměřeném webu, někdo odpoví. Spíš se poohlédni po zaměřených webech, ideálně v anglickém jazyku.

Ale každopádně, 0x68FB je číslo v šestnáctkové soustavě. To poznáš podle předpony 0x, respektive 0X. Dnes se tenhle zápis používá napříč všech počítačových oborů.


Avatar uživatele
Bronzový

Tady jsou nějaké funkce pro načítání a tak http://msdn.microsoft.com/…
Stálo by možná za to na to kouknout, bohužel já Direct neumím, mám radši OpenGL.
http://paulbourke.net/… Tady je dobrá dokumentace.
Samozřejmě, že je tam popis bitů a tak, protože se jedná o binární soubor, který musíš číst po jednotlivých bitech aby sis mohl ukládat data do správných proměnnejch.

Jak tak na to koukám, tak material list obsahuje počet materiálu, počet Faců kde maj bejt a pak jednotlivé indexy.
Pak v Mesh sekci máš vždy pole vertexů a ID jakej materiál maj mít.
Doplňuji:
Vlastně sem ti neodpověděl :( Takže nevím jaký presně čísla myslíš, takový to dlouhý číslo je UUID, je to vše napsané v té dokumentaci. To číslo je ve formátu DWORD, takže by mohlo odpovídat tomu co si napsal. Pokud něco potřebuješ, tak napiš do diskuse nebo zprávu, ale znám jen C++ a OpenGL, takže přímo s Directem neumím, ale tohle je jen čtení ze souboru a to bych ještě mohl umět, do Directových proměnných nebo kam to chceš dát, to už zvládneš sám.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Bronzový

rigormortis

Na větší hovadinu ses tady zeptat nemohl že?

Avatar uživatele
Bronzový

Quimby

Co je na té otázce špatného?

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Počítače a internet

Zlatý Bedy 1525
Zlatý Michal Kole 1198
Zlatý mosoj 1028
Zlatý Hlada 948
Zlatý ge0rge 894
Zlatý www 829
Zlatý led 820
Zlatý badisko 818
Zlatý gecco 795
Zlatý arygnoc 674

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.