Avatar uživatele
Mravenec

Jak odstoupit od distanční kupní smlouvy, kdy je zboží dlouho na cestě a již ho nechci?

Mám právo odstoupit od takové smlouvy do 14 dnů od dodání zboží. Co když však zboží velmi dlouho nedorazí? (V obchodních podmínkách eshopu Rivalenti deklarují i 365 dní na dodání…)
Dále deklarují dodavatele Zásilkovnu, se kterou však nic nasmlouvaného nemají a ani ji užívat nemohou, protože pouze přeprodávají zboží z Číny.

Doplněno znění dotazu v diskuzi

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Lgee před 612 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Filip84

Mícháš hrušky s jabkama.

Stránky rivalenti.cz nejsou eshop, rivalenti.cz provozuje Portal LLC., Govt.ID 996224, sídlem Dubai, Dubai Marina, 2,902 Marina Plaza, Émirats arabes unis. Tato firma je i poskytovatelem služby zprostředkování, tj. toho, že za Tebe nakoupí zboží u prodávajícího.

Seznam prodávajících je zde: https://rivalen­ti.cz/seznam-prodavajicich/, a je hrubě nedostatečný, prostě tam chybí adresa sídla, Govt.ID (já si to hledat nebudu!), ale už z názvů je poněkud seznatelné, že sídlí v lidově demokratické Číně, i jinde v lidově demokratické, i imperialisticko kapitalistické, cizině.

Od čeho chceš odstupovat? Od smlouvy o zprostředkování? Proč? On jí ten „allahu akbar“ zprostředkovatel provedl, jak měl, ne? Od kupní smlouvy? Od té můžeš odstoupit až v okamžiku, když zboží převezmeš, a jestliže jsi souhlasil s tím, že to může trvat až 365 dnů, no tak až potom.

Samozřejmě, celý ten „eshop“ (a jemu podobné projekty) jsou na hraně podvodu: na domovské stránce je uvedena česká firma, s českým Govt.ID a ID datové schránky, ale vlezeš-li do VOP, zjistíš, že ta česká firma vlastně jenom spravuje domainu, jinak nic. Prodávající je tajný, a vlastně na tom „eshopu“ nic neprodávají, jenom zprostředkovávají prodej.

Tak Ti poradím: ožel těch pár korun, a už se na ně do budoucna vyser. Nebo si nestěžuj! 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mravenec

Filipe, ještě jsem zjistil, že na sídle společnosti v Čechách, kde mají být, je sídlo virtuální. Nemá však na baráku žádný štítek s názvem a číslem, což by i jako virtuální sídlo měli mít. Dále také na adrese přebírat poštu. To nevím, jak dělají.

Jednatel je 60 letý muž z Kladna, základní kapitál 10 000Kč. Všechno mi to smrdí.

Nebylo by lepší alespoň podat podnět na ČOI?

Hlavně kvůli tomu, že deklarují dodavatele Zásilkovnu, avšak s ní nemají žádný domluvený smluvní vztah a nevyužívají ji. Dle zjištěných informací.

Postupují tedy contra legem tím, že nabízejí a jednají jménem dodavatele, kterého nejsou schopni zajistit? Dochází tedy ke klamání spotřebitele již od začátku smluvního vztahu.

Avatar uživatele
Mravenec

A ještě je někde v obchodních podmínkách zakotveno, že od smlouvy již nelze odstoupit. S tím má mnoho podvedených potíže, dle recenzí.

Přece obchodní podmínky nemohou být v rozporu s platnými právními předpisy, nebo ano?

Avatar uživatele
Filip84

Ty to pořád nechápeš: s tou českou firmou Ty, jako spotřebitel, nemáš vůbec nic – ta jenom spravuje domainu. Ty uzavíráš kupní smlouvu s nějakým prodávajícím v Shanghai, nebo kde, podle práva Čínské lidové republiky. Ta firma z UAE Ti jenom zprostředkovává nákup. Co je na tom k nepochopení?

Klidně si na ČOI podnět podej, ale ČOI do UAE, nebo PRC, nedosáhne, až tak jednoduché to je! 🙂

Avatar uživatele
Mravenec

Tak to je mazec… 😣

Avatar uživatele
Filip84

Ono by na tom ani nebylo nic moc k řešení, kdyby to bylo presentováno tak, jak jsem to teďka popsal. Jenže na to normálně nepřijdeš, pokud nevlezeš do VOP, což 98% spotřebitelů neudělá. Nicméně, vigilantibus iura scripta sunt, právo, poněkud, nezajímá, že je spotřebitel líný, blbý nebo naivní a do těch podmínek si nevleze. Nebo, že jim nerozumí.

Proto říkám: je to na hraně. Ono se to řeší, různě, občas, ale stejně se to nevyřeší. 🙂

Avatar uživatele
Mravenec

Jako na Seznamu, nebo dTest, nebo jakékoliv recenzční weby jsou plné stížností, kdy se zboží ke spotřebitelům ani nedostalo. Je to fakt síla, že taková lůza kořistí z lidí. Pravda ale, že VOP zpravidla nečtu, tohle je první případ po stovkách objednávek z netu, kdy se vyskytl problém. (1 300Kč) 😵

Avatar uživatele
Filip84

Já jsem, kdysi, v podobném přeprodejném „tržišti“ cosi koupil, ale byla to položka za něco přes stokorunu. Dorazilo to, bylo to levné, trvalo to, jak psovi pastva – ale s tím jsem počítal. Ten kus oblečení ani za tu stokorunu něco nestál, abych řekl pravdu.

Vždycky máš na výběr: můžeš si to sám objednat přes Alliexpress, eBay atp., přímo u toho prodejce – v Hongkongu, Shanghai atp. Namísto stokorun něco to bude stát dva dollary něco. Jenom musíš být schopný se s ním anglicky domluvit, emailem. Nebo můžeš zvolit nějaký náš eshop, který se živí tím, že to kupuje od těch prodejců z Hongkongu a Shanghaie, no a pak to tady prodává. Oni ani tu hadru za dva dollary něco mít nebudou, protože nejsou blbí, ne až tak blbí, tak je jim naprosto jasné, že by to za ty problémy s reklamacemi nestálo. Takže tam budou mít hadru, která tam stojí deset dollarů něco: na přeprodejném tržišti bys za ní zaplatil tak Kč 400.00, v eshopu dáš tak Kč 600.00 – Kč 800.00.

Ano, namísto USD 10.00 dáš Kč 600.00, nebo ekvivalent USD 30.00, řekněme, takže 3× tolik, ale nemusíš řešit proclení, doplácet clo a DPH, a pak se handrkovat s „nemí šeský“ půl roku emailem, doručí ti to do týdne, ne do půl roku a když to bude kus hadry, tak opravdu reálně můžeš odstoupit od smlouvy, tj. pošleš jim to na doručenku zpátky, oni Ti na účet / složenkou opravdu pošlou těch Kč 600.00, nebo Kč 800.00, nebo prostě to, cos zaplatil i s poštovným, ne, jak Ťung Feng, co se bude kvůli USD 10.00 kroutit, jak paragraf, a nakonec Ti pošle USD 6.00.

No a nebo můžeš jít k těm přeprodejcům. Jediný rozdíl je v tom, že Ti to ten přeprodejce u Ťung Fenga v Hongkongu objedná. Někteří mají i řešení reklamace v ceně, někteří ale za to budou chtít další prachy. Takže ano, namísto abys dal za to na českém eshopu Kč 800.00, dáš přeprodejci z Karibiku Kč 400.00. Jenže, když to potom budeš reklamovat, protože Ti Ťung Feng poslal místo trička sešit, tak si přeprodejce z Karibiku řekne o dalších Kč 300.00 za zastupování v reklamačním řízení.

Ve výsledku Tě to vyjde nastejno, jako bys si to koupil v českém eshopu, nebo i dráž.

Jediný problém je v tom, že české, nebo obecně UE eshopy, ty krámy za USD 0.01 – USD 9.99 (zhruba) neprodávají, protože to je takové Scheiße, že by s tím měli akorát problém.

Nový příspěvek