Avatar uživatele
kajicek94

Existuje obecná úprava výpovědi povinného ručení z důvodu nesouhlasu s cenou?

Dobrý den,
včera (26. 03. 2021) mi přišel předpis na POV platící na období od 30. 04. 2021 do 29. 04. 2022. Pojišťovnou Uniqa byl vygenerován dne 20. 03. 2021, tedy asi 41. den před koncem aktuálního výročí. Problém je v tom, že výpověď POV lze podat do 6 týdnů před koncem daného výročí. Dnes máme asi 33 dnů do konce aktuálního výročí, kdy mi už výpověď bez udání důvodu nevezmou.
Proto se ptám, zda je možné podat výpověď např. do jednoho měsíce od přijetí předpisu na další pojistné období z důvodu nesouhlasu s cenou, ať už se cena od posledního vyúčtování změnila či nikoliv, prosím?

V této věci nebylo možné konat rychleji, když mi předpis přisel „teprve“ včera, nikoliv dříve než např. 7–8 týdnů před koncem POV, abych měl čas konat.

Mimochodem, pojišťovny bych se zeptal, ale ve 20:30 už na telefonu/e-mailu/chatu nejsou.
V pojistných podmínkách (UCZ/15 a UCZ/POV/19) jsem důvod, který výše poptávám, nenalezl.

Děkuji za odpovědi.

Zajímavá 0 před 1134 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

  1. v dokumentech od pojišťovny co máš ke stávající smlouvě je i dokument „Informační dokument o pojistném produktu“. Nevymlouvej se, dostals – je to povinné součást smlouvy. Ten dostáváš proto, aby odpověděl na takové otázky které pokládáš.

2)Výpověď z důvodu úpravy pojistného pojistitelem

Pojistitel je povinen o nově stanovené výši pojistného pojistníka informovat a to dva měsíce před splatností smlouvy. Jestliže nesouhlasíte s novou výší pojistného, můžete smlouvu zrušit do jednoho měsíce od doručení oznámení o navýšení pojistného.

POZOR, za navýšení smlouvy se nepovažuje taková změna, jako je zvýšení ceny z důvodu zaviněné nehody, kdy se Váš získaný bonus snižuje.

vzor:
Věc: Výpověď smlouvy o povinném ručení č. .............­........... u pojišťovny .............­............
Vypovídám výše uvedenou smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou
provozem vozidla z důvodu změny ceny pojistného. Smlouva je vypovídána do jednoho

měsíce od oznámení nové ceny pojištění.

Někteří tady zmiňují některé makléře, tak na to se dá říct jen jedno: S výpovědí pomůže každý pojišťovák, kterého požádáš o sjednání nové smlouvy – je za to totiž tebou placený. Není tedy zapotřebí požádat o pomoc například „ušetřto“ a pro sjednání se obrátit na jiného.

Upravil/a: Arne1

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… při změně ceny se mění podmínky smlouvy, takže máš možnost nesouhlasit s navýšením a od smlouvy odstoupit … platí to u všech smluv …

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

  1. Pokud se nemýlím, podmínky pro výpověď bývají ve výročním dopise. Alespoň pokud se dobře pamatuji, má pojišťovna je tam dává (teď ten dopis nemohu nalézt abych se ujistil)
  2. podle https://www.e­pojisteni.cz/zru­seni-povinne-ruceni/ lze podat výpověď pro nesouhlas s cenou do měsíce od oznámení změny
  3. konkrétně dle všeob. podmínek UNIQUA:

5.5. Pojistitel je oprávněn upravit u škodového pojištění výši běžného
pojistného pro další pojistné období. Pojistitel sdělí nově
stanovenou výši pojistného pojistníkovi nejpozději ve lhůtě 2
měsíců před splatností pojistného za pojistné období, ve kterém
se má výše pojistného změnit. Pokud pojistník se změnou výše
pojistného nesouhlasí, musí svůj nesouhlas uplatnit do 1 měsíce
ode dne, kdy se o navrhované změně výše pojistného dozvěděl.
Pojištění pak zanikne uplynutím pojistného období, na které bylo
pojistné zaplaceno. Podmínky pro úpravu výše pojistného stanoví
zvláštní část VPP.

Takže jejich povinnost je dát Ti vědět 2 měsíce předem – tu nesplnili
20.3. dopis vygenerovali, 26.3. jsi dopis dostal. Takže máš čas do 26.4. vyjádřit nesouhlas s pojistným a smlouvu tím ke konci období ukončit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Hele, nevím, ale poradím ti, kdo ti zadarmo poradí.
Já jsem několik smluv uzavíral přes Usetreno.cz (nejednalo se sice o povinné ručení, ale to nevadí). Prostě si na jejich stránkách otevřeš tu kalkulačku povinného ručení a zadáš tam údaje o svém vozidle a musíš zadat i telefon na sebe (proč asi, že?). No, a oni ti následující pracovní den sami od sebe zavolají a začnou nabízet. No, a ty jim řekneš to, co jsi sem napsal a neboj, oni vědí, jestli s tím jde něco dělat nebo ne. Když ano, budou ti tlačit nějakou pojistku a pak záleží na tobě, jestli ji přijmeš nebo se nějak vykroutíš, každopádně budeš vědět, že výpověď podat nějak lze a to oni ti sdělí, jak na to.

Zdroj: https://www.u­setreno.cz/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
plebs

Pokud je to zvýšení pojistného je to 30 dnů podívejte se na reference této pojišťovny a spokojenost klientů.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Arne1

Alesh: Ušetřeno stejně jako kterýkoliv jiný makléř nebo pojišťovák NEPRACUJÍ ZADARMO ! Jsou tebou placeni určitým procentem ze smlouvy kterou přes ně sjednáš. Proto jak píšu výše – pomůže každý pojišťovák, protože přes některého to nakonec uzavřeš. I když si myslíš, že si vše děláš sám – není to pravda, vždy to děláš přes někoho kdo za to bude zaplacený.

před 1133 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

Ptal se na možnost výpovědi a to mu oni zodpoví, protože v tom umí chodit. Vše další je irelevantní, nebylo součástí dotazu.

před 1132 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava