Avatar uživatele
Bruneta84

Co je potřeba, začínám-li podnikat?

Dobrý den, chci se zeptat jsem studentka a ráda bych si chtěla přivydělat prodáváním nošených věcí na mém eshopu, v prvé řadě se musím zeptat:

  1. Musím tedy jít na živnostenský úřad ohlásit živnost, což stojí cca 1000 Kč, že ? Tam mi udělí IČO, abych mohla psát faktury apod…
  2. Tím, že začnu podnikat za mě stát nebude platit sociální a zdravotní pojištění? Je to tak? Kolik tedy budu muset platit? Platí se to z dosaženého získu? Co se stane, pokud uvedu, že jsem měla menší zisk, abych platila méně za pojištění daně?
  3. Když prodám věc, za kterou chci 500 Kč, z těch 500 Kč musím zaplatit DPH a daň z příjmu? Kolik to zhruba je? Co se stane, když ty daně nebudu platit a v rámci ročního zúčtování daně, napíši, že jsem toho prodala méně? Přijde na to někdo, když se jedná o prodej na internetu?
  4. Musí mít internetový obchod nějaké kamenné sídlo?

Zajímavá 0 před 2204 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ivzez

1)
Co míníte prodejem nošených věcí?

Míníte-li prodávat své věci, které již nepotřebujete, nebudete potřebovat živnostenské oprávnění ani e-shop.

2)
Stát za Vás nehradí sociální pojištění ani teď → nehradí je za nikoho.
Začnete-li podnikat při studiu, bude za Vás hradit zdravotní pojištění dál.
Díky tomu půjde o SVČ vedlejší a zdravotní pojištění budete hradit pouze
ze skutečně dosažených příjmů (nebudete muset hradit v povinné výši jako OSVČ hlavní).

Sociální pojištění bude záviset na výši příjmů. Budou-li nízké,
do cca 64.000 za rok, nebudete sociální pojištění hradit.

3)
K DPH Vám neporadím. Mám ale dojem, že z nošených věcí už byla DPH zaplacena. (Možná se k DPH ještě vyjádří někdo další).

„Napsat, že jste toho prodala méně“ by byl podvod → s tím Vám nejen tady nebude radit nikdo.

4)
Myslím, že ne.

_________

Poznámka:
Vážně by mne zajímalo, co dnes školy studenty učí.
Prozradíte nám, která škola Vás takto „vybavila do života“?