Avatar uživatele
Bruneta84

Co je potřeba, začínám-li podnikat?

Dobrý den, chci se zeptat jsem studentka a ráda bych si chtěla přivydělat prodáváním nošených věcí na mém eshopu, v prvé řadě se musím zeptat:

  1. Musím tedy jít na živnostenský úřad ohlásit živnost, což stojí cca 1000 Kč, že ? Tam mi udělí IČO, abych mohla psát faktury apod…
  2. Tím, že začnu podnikat za mě stát nebude platit sociální a zdravotní pojištění? Je to tak? Kolik tedy budu muset platit? Platí se to z dosaženého získu? Co se stane, pokud uvedu, že jsem měla menší zisk, abych platila méně za pojištění daně?
  3. Když prodám věc, za kterou chci 500 Kč, z těch 500 Kč musím zaplatit DPH a daň z příjmu? Kolik to zhruba je? Co se stane, když ty daně nebudu platit a v rámci ročního zúčtování daně, napíši, že jsem toho prodala méně? Přijde na to někdo, když se jedná o prodej na internetu?
  4. Musí mít internetový obchod nějaké kamenné sídlo?

Zajímavá 0 před 2204 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ivzez

1)
Co míníte prodejem nošených věcí?

Míníte-li prodávat své věci, které již nepotřebujete, nebudete potřebovat živnostenské oprávnění ani e-shop.

2)
Stát za Vás nehradí sociální pojištění ani teď → nehradí je za nikoho.
Začnete-li podnikat při studiu, bude za Vás hradit zdravotní pojištění dál.
Díky tomu půjde o SVČ vedlejší a zdravotní pojištění budete hradit pouze
ze skutečně dosažených příjmů (nebudete muset hradit v povinné výši jako OSVČ hlavní).

Sociální pojištění bude záviset na výši příjmů. Budou-li nízké,
do cca 64.000 za rok, nebudete sociální pojištění hradit.

3)
K DPH Vám neporadím. Mám ale dojem, že z nošených věcí už byla DPH zaplacena. (Možná se k DPH ještě vyjádří někdo další).

„Napsat, že jste toho prodala méně“ by byl podvod → s tím Vám nejen tady nebude radit nikdo.

4)
Myslím, že ne.

_________

Poznámka:
Vážně by mne zajímalo, co dnes školy studenty učí.
Prozradíte nám, která škola Vás takto „vybavila do života“?
(To není kritika studentů, ale škol.)

Upravil/a: ivzez

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Adelka123456

Krátit daň je trestný čin! Takže přiznejte všechno, jinak je to o hubu…
Jinak pokud bude podnikání váš hlavní příjem, platí se zdravotní pojištění 2 024 a sociální pojištění 2 189. Obojí měsíčně… Pokud budete mít vyšší příjmy, tak po ročním zůčtováním dopaltíte daň a pojištění 😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Prodej obnošených věcí formou burzy na internetu je obvyklý. Ženy si prodávají mezi sebou (ošacení, obutí, kosmetiku, doplňky) aj.. včetně nových věcí).
Jinde své výrobky. (ŽL), šperky, hračky, ošacení, krajky, svíčky, košíky aj.
Pokud máte odněkud přísun většího množství zboží, můžete si snad i přivydělat.
Také to může být marná snaha.
Příklad „Votočvohoz“, nyní Winted: https://www.vin­ted.cz/
Je tam hodnocení spolehlivosti, kupujících, prodávajících…

Jak vystavíte fakturu nebo přijmete peníze bezhotovostně na účet, jste „pod lupou“. Pkoud máte nekalé myšlenky před samotným „podnikáním“, tak se na to raději vykašlete....... Krácení na daních je trestný čin, podvod, zlodějina, lež.

Jinak dejte na odpověď ivzez.
😁

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Tw!st

1/ Ano, za založení živnosti se platí jednorázový poplatek 1000Kč.
2/ Ani při zaměstnání za vás stát neplatí SP,ZP, proto se mzda rozděluje na hrubá (před odečtením SP a ZP) a čistá (po).
Ovšem pokud jste studentka, nebo chcete podnikat při zaměstnání, budete mít určité slevy na poplatcích.
Když budete prokazovat nižší příjmy, než jsou ve skutečnosti, budete mít velké potíže v případě kontroly od FÚ.
3/ Předpokládám že ze začátku budete neplátce DPH, tudíž DPH zaplatíte při nákupu zboží, při prodeji již nebudete platit.
4/ Nemusí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jakub Tlapal

Rozhodně je potřeba to zlegalizovat. Prodávat něco „načerno“ není dobrý nápad. Jednoho takového znám a měl s tím pak akorát zbytečné problémy. Založení OSVČ není problém, je to otázka chvíle a pak máš klid, že nebudeš muset řešit problémy s úřady. Taky jsem to tak udělal, takže radím z vlastní zkušenosti.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
hjghj hvjf

Vážený pane, potřebujete půjčku ke konsolidaci svého dluhu? Potřebujete půjčku na financování svého podnikání? Fyzickým osobám a společnostem nabízíme zajištěné půjčky nebo prostředky za nižší úrokovou sazbu 2%. Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím; e -mail (Theodorejamesonfinance@gmail.com). Čeká na vaši odpověď co nejdříve. Pane Jamesone

Avatar uživatele
anonym

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1888 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek