Pokročilý

Co je jaká součástka (stará TV)?

Ahoj, na internetu jsem nic nenašel, možná jsem hledal špatně ale nejsem odborník (zatím).
Rozdělávám starou TV a než ji nenávratně zničím rád bych věděl jak se jaká součástka jmenuje a co dělá.
Všechny součásti jsou napájeny na 3 deskách, u každé součástky je písmeno a číslo, např C55.
Už vím, že C jsou kondenzátory a R jsou rezistory. Ale dál nic.
Dále tu jsou: VD, VT, XT, VS, XN, XT, L TV, neznáte nějákou stránku kde bych našel co to je za součástky? Používá se stejné značení i dnes? Jedná se o starou tv od babičky.
Děkuji všem.
----------
Isteron: Jojo díky našel jsem, snad tam najdu co hledám, je to značené jinak než v té tv, ale to se dalo čekat.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Bronzový

Tato značení součástek vychází z norem (neznám jejich čísla), často jsou přejata z německých norem VDE a liší se od našich bývalých "tesláckých". Je v tom binec, moc se to nedodržuje. Namátkou si vzpomínám, že VT je značka pro tranzistory, VD pro diody, VS pro diak, triak, nebo tyristor, XT pro svorkovnice nebo kabelové spojky, resp. koncovky, XN nevím, L začínají některé vinuté výrobky (cívky, tlumivky) atd.

Další odpovědi:

Bronzový

CRT televize nedělám, ale když napíšeš co je to zač, tak ti ty značky určím.

Poslal sem ti schema té televize.

Bronzový

Na to potrebuješ výrobný katalog súčiastok, podľa výrobcu. Môžu to byť tranzistory, integrované obvody , tlmivky , tyristory, a p. Elektroniku si nenaštuduješ na pár riadkov na webe. Ja som sa o to zaujímal od svojich 10. rokov a doteraz som sa, po 50 rokoch ďaleko nedostal, keď stratíš v tomto odbore krok s vývojom. Najmä s príchodom polovodičov.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Elektronika

Zlatý mosoj 870
Zlatý Bedy 675
Zlatý gecco 427
Zlatý www 412
Zlatý Hlada 393
Zlatý beer 298
Zlatý Michal Kole 292