Avatar uživatele
Bronzový

Chyba na stránkách e-shopu. Musím zrušit objednávku nebo se stačí jen omluvit?

Chyba se stala na naší straně. Na našem e-shopu byla chybně zadána cena zboží (překlepem vypadla číslice a cena byla výrazně nižší, cca pětinová!). Zákazník naše zboží za tu nízkou cenu objednal, automat mu poslal automatické potvrzení objednávky. Omluvili jsme se mu za chybu. Je to tak v pořádku? Nemůže si odeslání zboží ještě nějak nárokovat?

V obchodních podmínkách totiž máme:

Zrušení objednávky ze strany prodávajícího:

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její části v případech kdy:

- kupující zadal v objednávce neúplné údaje nebo údaje neodpovídající skutečnosti
- objednané zboží se již nevyrábí nebo nedodává
- změnila se výrazným způsobem cena
- bez udání důvodu

Zákazník neplatil předem.
Díky za odpovědi.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Budete ale porušovat zákony. Neboli co je napsáno v zákoně tak obchodními podmínky to prostě nepřepíšete. Pokud si zákazník objedná zboží a bude jej požadovat budete nucen jej vydat za sníženou cenu. Pokud samozřejmě jej zrušíte s důvodem chybná cena, není problém na Vás podat trestní oznámení v případě Vás zažalovat. Ale to jako podnikatel by jste měl vědět.

Takto je to například v Tescu, jednou jsem nakupoval a na cedulce byla jiná cena než na EAN kódu. Šel jsem za paní manažerkou a ona se omluvila a vyplatila jej mi to.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Ano je to tak jak píše I564. Pokud si zákazník objednal zboží za cenu, která byla v době objednávky vystavena jako kupní cena, tak za tu cenu mu to musíte prodat. U soudu to zákazník každopádně vyhraje, je k tomu už i právní precendens. Myslím, že i nějací reportéři z ČT o tom natočili reportáž, už nevím v jakém pořadu.
Musíte si vystavené ceny prostě hlídat. Jestli zákazník bude trvat na dokončení započatého obchodu, tak prostě máte smůlu.
JIná situace by byla kdyby to byl rozumnej člověk a šlo se s ním dohodnout. Nabídněte mu kompenzaci, např. v podobě nějakého dárku, nebo cenového plánu (slevy).


Avatar uživatele
Stříbrný

Není to až tak jednoznačné. Před vánoci se to stalo v CzechCompu, bylo kolem toho docela haló. Podle mně by vám to mělo projít. Vybírám:

Chápeme radost, se kterou lidé televizi za 321 Kč objevili, ale ze zákona platí, že k uzavření závazné smlouvy je třeba souhlasných projevů skutečné vůle, která je prosta omylu na obou stranách. Pokud se tedy jedná o zjevně nesmyslnou cenu (321 Kč oproti 15 979 Kč), kupní smlouva není platná. Naše tvrzení se opírá také o názor Sdružení obrany spotřebitelů,“

Další názory v článku...

Zdroj: http://www.lupa.cz/clanky/tele vize-za-321-kc-musi-vam-e-shop -prodat-zbozi-i-kdyz-se-fataln e-spletl-v-cene/


Avatar uživatele

V případě, že proběhlo z vaší strany potvrzení objednávky, tak samozřejmě ano.

Navíc toto :
"kupující zadal v objednávce neúplné údaje nebo údaje neodpovídající skutečnosti" je pěkná píčovina, neb cenu nevyplňuje kupující, ale prodávající.

Amatérismu zdar!

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Počítače a internet

Zlatý Bedy 1525
Zlatý Michal Kole 1198
Zlatý mosoj 1028
Zlatý Hlada 948
Zlatý ge0rge 894
Zlatý www 829
Zlatý led 820
Zlatý badisko 818
Zlatý gecco 795
Zlatý arygnoc 674

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.