Zeptal/a se – 15.květen 18:54
Vzdělání a práce – Základní školy
Toto je moje úvaha pro 8.třídu zš. Co si o ní myslíte?
Úvaha – Učitelé
Dle mého názoru je povolání učitele jedním z těch nejdůležitějších
na planetě, ale také si myslím, že je jedním z takových povolání, kde
lidé nemohou uspět, není-li učení ostatních jejich snem, nebo pokud je to
nebaví. Já osobně si myslím, že u ne mála učitelů, které znám to tak
už není, nebo tomu tak nikdy nebylo.
Někteří učitelé, neříkám, že všichni si myslí, že základem jejich
práce je předat informace, které se naučili svým studentům. A tak to
také je. Ale tohle není vše. Jejich nejdůležitějším úkolem je
inspirovat a probouzet ve studentech zájem ke vzdělávání a vědě, aby
měli zájem se učit a možná i v tomto studiu pokračovat mimo školu.
A kdyby to respektoval každý učitel, bylo by mnohem více absolventů
vysokých škol a mnohem více lidí s maturitou. Samozřejmě je nutné, aby
učitelé studenty fakta naučili, ale já vidím problém v tom, jakým
způsobem to tady v České republice někdy probíhá.
Domnívám se, že mnoho učitelů časem ztratilo svůj zájem v učení,
kvůli přístupu studentů a nedivím se, že je celodenní výklad faktů
někomu, kdo si z něj toho moc neodnese přestal bavit. Tohoto fenoménu jsem
si všiml když na školu přišli noví učitelé, kteří předtím ještě
neučili. Hodiny těchto učitelů měly vše co by taková hodina měla mít,
sdělovali informace v poutavé formě, prováděli příklady, rozváděli
zajímavá témata a studentům se věnovali nad rámec svých povinností.
Věřím, že mnozí učitelé si tento skvělý přístup udrží a až
získají více zkušeností, budou z nich ještě lepší učitelé.
Někteří učitelé se však časem změnili a stali se z nich učitelé typu
seď a piš a nejen že jejich hodiny byly jen výkladem několika stran
v učebnici a zadáním testu, ale studenti začali z těchto předmětů
získávat horší známky, zkrátka protože je to nebavilo.
Dle mého názoru je řešení docela jednoduché. Učitel by se měl snažit,
aby byly hodiny co nejpoutavější a aby byla fakta sdělena ve formě, která
studenty nejvíce zaujme. Díky tomu by mělo mnohem více lidí zájem se
vzdělávat ať ve škole, nebo mimo ni.
Zeptal/a se – 15.květen 19:08
Vzdělání a práce – Základní školy
Toto je moje úvaha pro 8. třídu ZŠ. Co si o ní myslíte?
Úvaha – Učitelé
Dle mého názoru je povolání učitele jedním z těch nejdůležitějších
na planetě, ale také si myslím, že je jedním z takových povolání, kde
lidé nemohou uspět, není-li učení ostatních jejich snem, nebo pokud je to
nebaví. Já osobně si myslím, že u ne mála učitelů, které znám to tak
už není, nebo tomu tak nikdy nebylo.
Někteří učitelé, neříkám, že všichni si myslí, že základem jejich
práce je předat informace, které se naučili svým studentům. A tak to
také je. Ale tohle není vše. Jejich nejdůležitějším úkolem je
inspirovat a probouzet ve studentech zájem ke vzdělávání a vědě, aby
měli zájem se učit a možná i v tomto studiu pokračovat mimo školu.
A kdyby to respektoval každý učitel, bylo by mnohem více absolventů
vysokých škol a mnohem více lidí s maturitou. Samozřejmě je nutné, aby
učitelé studenty fakta naučili, ale já vidím problém v tom, jakým
způsobem to tady v České republice někdy probíhá.
Domnívám se, že mnoho učitelů časem ztratilo svůj zájem v učení,
kvůli přístupu studentů a nedivím se, že je celodenní výklad faktů
někomu, kdo si z něj toho moc neodnese přestal bavit. Tohoto fenoménu jsem
si všiml když na školu přišli noví učitelé, kteří předtím ještě
neučili. Hodiny těchto učitelů měly vše co by taková hodina měla mít,
sdělovali informace v poutavé formě, prováděli příklady, rozváděli
zajímavá témata a studentům se věnovali nad rámec svých povinností.
Věřím, že mnozí učitelé si tento skvělý přístup udrží a až
získají více zkušeností, budou z nich ještě lepší učitelé.
Někteří učitelé se však časem změnili a stali se z nich učitelé typu
seď a piš a nejen že jejich hodiny byly jen výkladem několika stran
v učebnici a zadáním testu, ale studenti začali z těchto předmětů
získávat horší známky, zkrátka protože je to nebavilo.
Dle mého názoru je řešení docela jednoduché. Učitel by se měl snažit,
aby byly hodiny co nejpoutavější a aby byla fakta sdělena ve formě, která
studenty nejvíce zaujme. Díky tomu by mělo mnohem více lidí zájem se
vzdělávat ať ve škole, nebo mimo ni.