Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 15.květen 18:54

Napsal jsem správně slohovku? ÚVAHA

Vzdělání a práce – Základní školy

Toto je moje úvaha pro 8.třídu zš. Co si o ní myslíte?

Úvaha – Učitelé
Dle mého názoru je povolání učitele jedním z těch nejdůležitějších na planetě, ale také si myslím, že je jedním z takových povolání, kde lidé nemohou uspět, není-li učení ostatních jejich snem, nebo pokud je to nebaví. Já osobně si myslím, že u ne mála učitelů, které znám to tak už není, nebo tomu tak nikdy nebylo.
Někteří učitelé, neříkám, že všichni si myslí, že základem jejich práce je předat informace, které se naučili svým studentům. A tak to také je. Ale tohle není vše. Jejich nejdůležitějším úkolem je inspirovat a probouzet ve studentech zájem ke vzdělávání a vědě, aby měli zájem se učit a možná i v tomto studiu pokračovat mimo školu. A kdyby to respektoval každý učitel, bylo by mnohem více absolventů vysokých škol a mnohem více lidí s maturitou. Samozřejmě je nutné, aby učitelé studenty fakta naučili, ale já vidím problém v tom, jakým způsobem to tady v České republice někdy probíhá.
Domnívám se, že mnoho učitelů časem ztratilo svůj zájem v učení, kvůli přístupu studentů a nedivím se, že je celodenní výklad faktů někomu, kdo si z něj toho moc neodnese přestal bavit. Tohoto fenoménu jsem si všiml když na školu přišli noví učitelé, kteří předtím ještě neučili. Hodiny těchto učitelů měly vše co by taková hodina měla mít, sdělovali informace v poutavé formě, prováděli příklady, rozváděli zajímavá témata a studentům se věnovali nad rámec svých povinností. Věřím, že mnozí učitelé si tento skvělý přístup udrží a až získají více zkušeností, budou z nich ještě lepší učitelé. Někteří učitelé se však časem změnili a stali se z nich učitelé typu seď a piš a nejen že jejich hodiny byly jen výkladem několika stran v učebnici a zadáním testu, ale studenti začali z těchto předmětů získávat horší známky, zkrátka protože je to nebavilo.
Dle mého názoru je řešení docela jednoduché. Učitel by se měl snažit, aby byly hodiny co nejpoutavější a aby byla fakta sdělena ve formě, která studenty nejvíce zaujme. Díky tomu by mělo mnohem více lidí zájem se vzdělávat ať ve škole, nebo mimo ni.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 15.květen 19:08

Napsal jsem správně slohovku? Z hlediska žánru by se mělo jednat o úvahu.

Vzdělání a práce – Základní školy

Toto je moje úvaha pro 8. třídu ZŠ. Co si o ní myslíte?

Úvaha – Učitelé
Dle mého názoru je povolání učitele jedním z těch nejdůležitějších na planetě, ale také si myslím, že je jedním z takových povolání, kde lidé nemohou uspět, není-li učení ostatních jejich snem, nebo pokud je to nebaví. Já osobně si myslím, že u ne mála učitelů, které znám to tak už není, nebo tomu tak nikdy nebylo.
Někteří učitelé, neříkám, že všichni si myslí, že základem jejich práce je předat informace, které se naučili svým studentům. A tak to také je. Ale tohle není vše. Jejich nejdůležitějším úkolem je inspirovat a probouzet ve studentech zájem ke vzdělávání a vědě, aby měli zájem se učit a možná i v tomto studiu pokračovat mimo školu. A kdyby to respektoval každý učitel, bylo by mnohem více absolventů vysokých škol a mnohem více lidí s maturitou. Samozřejmě je nutné, aby učitelé studenty fakta naučili, ale já vidím problém v tom, jakým způsobem to tady v České republice někdy probíhá.
Domnívám se, že mnoho učitelů časem ztratilo svůj zájem v učení, kvůli přístupu studentů a nedivím se, že je celodenní výklad faktů někomu, kdo si z něj toho moc neodnese přestal bavit. Tohoto fenoménu jsem si všiml když na školu přišli noví učitelé, kteří předtím ještě neučili. Hodiny těchto učitelů měly vše co by taková hodina měla mít, sdělovali informace v poutavé formě, prováděli příklady, rozváděli zajímavá témata a studentům se věnovali nad rámec svých povinností. Věřím, že mnozí učitelé si tento skvělý přístup udrží a až získají více zkušeností, budou z nich ještě lepší učitelé. Někteří učitelé se však časem změnili a stali se z nich učitelé typu seď a piš a nejen že jejich hodiny byly jen výkladem několika stran v učebnici a zadáním testu, ale studenti začali z těchto předmětů získávat horší známky, zkrátka protože je to nebavilo.
Dle mého názoru je řešení docela jednoduché. Učitel by se měl snažit, aby byly hodiny co nejpoutavější a aby byla fakta sdělena ve formě, která studenty nejvíce zaujme. Díky tomu by mělo mnohem více lidí zájem se vzdělávat ať ve škole, nebo mimo ni.