Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 10.listopad 21:48

Lze, baterie 44Ah má pouze nepatrně vyšší kapacitu než 43Ah.
Pokud ti to rozměry dovolí, můžeš tam dát jakoukoli vyšší.
Různé kapacity se vyrábí proto, protože různá vozidla mají různou elektrickou výbavu, různě velký motor (více či méně náročný na startovací proud)…
Já mám v Avii akumulátor 125 Ah protože používám žhavení a vozidlo je více osvětleno.

Větší nákladní vozidla a busy používají dva 12 V akumulátory zapojené do série, což znamená rozvod na 24 V – a zase z toho důvodu, že je potřeba napájet více spotřebičů, čidel a ostatní výbavy a s vyšším napětím 24 V si můžu dovolit „tahat tenčí dráty“, protože k požadovanému výkonu mi neprotékají tak velké proudy.

Malá ukázka toho, jak má všechno svůj smysl.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 10.listopad 21:49

Lze, baterie 44Ah má pouze nepatrně vyšší kapacitu než 43Ah.
Pokud ti to rozměry dovolí, můžeš tam dát jakoukoli vyšší.
Různé kapacity se vyrábí proto, protože různá vozidla mají různou elektrickou výbavu, různě velký motor (více či méně náročný na startovací proud)…
Já mám v Avii akumulátor 125 Ah protože používám žhavení a vozidlo je více osvětleno a má více dalších elektrických spotřebičů.

Větší nákladní vozidla a busy používají dva 12 V akumulátory zapojené do série, což znamená rozvod na 24 V – a zase z toho důvodu, že je potřeba napájet více spotřebičů, čidel a ostatní výbavy a s vyšším napětím 24 V si můžu dovolit „tahat tenčí dráty“, protože k požadovanému výkonu mi neprotékají tak velké proudy.

Malá ukázka toho, jak má všechno svůj smysl.