Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.červen 11:24

Zřejmě v minulosti nikdo neuvažoval, jaké problémy může přeučování způsobovat.
Je známé, že v pravé hemisféře mozku převažuje:

  • fantazie, snění
  • je bez naší vědomé pozornosti
  • používání pocitů, vytváření vnitřních obrazů
  • umění a intuice…..

Levá hemisféra mozku řídí:

  • verbální komunikaci
  • logika, postupy, přemýšlení
  • plánování…..

Levácí mají dominantní pravou hemisféru, a proto jsou nadaní fantazií, kreativitou, emotivností a prostorovým viděním, kreslením. Přeučování – nepřirozený zásah do organizace mozku, protože přeučením nedojde k výměně dominance hemisfér. Mnohem více to spíše vede k nadměrnému zatížení až přetížení nedominantní poloviny mozku, a tím k „organizačním problémům“ tohoto orgánu. Žádné přeučování není bez následků a je dobré si je uvědomovat.

K přeučování leváků na praváky nemusí docházet jen z aktivity rodičů či školy. Mnoho dětí se přeučuje samo, aniž by rodiče stačili postřehnout, že jejich potomek je díky své mozkové dominanci levákem. Tyto děti se přeučují samy tím, že přirozeně napodobují okolní pravoruce orientované prostředí, ať už proto, že odmítají akceptovat svoji odlišnost, nebo proto, že se chtějí podobat někomu, koho mají rády.

Tento fakt s sebou přináší problémy, které se naplno mohou projevit až třeba ve třetí třídě, kdy se nároky na školáka zvýší. Zásah do organizace mozku způsobuje chaos, jehož důsledkem mohou být poruchy paměti, poruchy koncentrace (rychlá unavitelnost), potíže při čtení a v pravopise (dyslexie), nejistota, kde je pravá a levá strana, poruchy jemné motoriky (vzhled písma), poruchy řeči (zajíkání, koktavost) a podobně.

Nevím, zda se i v současnosti objevuje dost výrobků pro leváky – např. drobné nářadí a náčiní. Jeden známý, levák, se nemohl učit hrát na heligonku, protože je stavěná na pravou ruku. Musel mu ji známý předělat tak, aby mu vyhovovala.

Podle stránek Přeučený levák, Když je levá ruka dominantní.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 7:54

Zřejmě v minulosti nikdo neuvažoval, jaké problémy může přeučování způsobovat.
Je známé, že v pravé hemisféře mozku převažuje:

  • fantazie, snění
  • je bez naší vědomé pozornosti
  • používání pocitů, vytváření vnitřních obrazů
  • umění a intuice…..

Levá hemisféra mozku řídí:

  • verbální komunikaci
  • logika, postupy, přemýšlení
  • plánování…..

Levácí mají dominantní pravou hemisféru, a proto jsou nadaní fantazií, kreativitou, emotivností a prostorovým viděním, kreslením. Přeučování – nepřirozený zásah do organizace mozku, protože přeučením nedojde k výměně dominance hemisfér. Mnohem více to spíše vede k nadměrnému zatížení až přetížení nedominantní poloviny mozku, a tím k „organizačním problémům“ tohoto orgánu. Žádné přeučování není bez následků a je dobré si je uvědomovat.

K přeučování leváků na praváky nemusí docházet jen z aktivity rodičů či školy. Mnoho dětí se přeučuje samo, aniž by rodiče stačili postřehnout, že jejich potomek je díky své mozkové dominanci levákem. Tyto děti se přeučují samy tím, že přirozeně napodobují okolní pravoruce orientované prostředí, ať už proto, že odmítají akceptovat svoji odlišnost, nebo proto, že se chtějí podobat někomu, koho mají rády.

Tento fakt s sebou přináší problémy, které se naplno mohou projevit až třeba ve třetí třídě, kdy se nároky na školáka zvýší. Zásah do organizace mozku způsobuje chaos, jehož důsledkem mohou být poruchy paměti, poruchy koncentrace (rychlá unavitelnost), potíže při čtení a v pravopise (dyslexie), nejistota, kde je pravá a levá strana, poruchy jemné motoriky (vzhled písma), poruchy řeči (zajíkání, koktavost) a podobně.

Nevím, zda se i v současnosti objevuje dost výrobků pro leváky – např. drobné nářadí a náčiní. Jeden známý, levák, se nemohl učit hrát na heligonku, protože je stavěná na pravou ruku. Musel mu ji známý předělat tak, aby mu vyhovovala.

Podle stránek Přeučený levák, Když je levá ruka dominantní.
http://proleva­ky.cz/index.php?id=39