Odpověděl/a – 12.únor 20:51
Obojí je obecně kompresor. Turbo je ale lopatkový axiální nebo
radiální.
Potom jsou ještě kompresory objemové ( pístové). Těch neobjemových je
víc druhů šnekové a pod.
Odpověděl/a – 12.únor 21:14
Obojí je obecně kompresor. Turbo je ale lopatkový axiální nebo
radiální.
Potom jsou ještě kompresory objemové ( pístové). Těch neobjemových je
víc druhů šnekové a pod.
Doplňuji:
Mezi dmychadlem a lopatkovým kompresorem není v podstatě rozdíl. Jejich
výkon záleží u axiálních na počtu stupňů u radiálních na průměru
a samozřejmě na otáčkách. Vím že se oba typy u aut používají ale to
je již specifika jednoho odvětví. Dmychadla nebo lopatkové kompresory mají
jednu velmi důležitou vlastnost , při uzavření výstupu z kompresoru
neroste tlak do nekonečna, kdežto u objemových ano. To je hlavní rozdíl
jejich vlastností.
Jak jsem se zde dočetl u auta se to rozděluje čím je ten kompresor ( chcete li čerpadlo) poháněno.