Odpověděl/a – 31.leden 13:38
Záleží proč auto roztlačujete. Jestliže proto, že máte vybitý AKU tak ano. V tomto případě se roztlačovat nemá, hrozí poškození až výbuch AKU baterie.
Týká se to aut s alternátorem, což jsou dnes všechny auta.
Alternátor má pouze napěťovou regulaci, nemá proudovou !!! Při roztlačení takovéhoto auta s vybitým AKU začne do AKU téct proud který je daný pouze vnitřním odporem AKU ( ten je u vybitého AKU hodně malý) a výkonem alternátoru. V takovém případě může téct do AKU po roztlačení až 50 – 60 A , alektrolyt začne vřít a AKU se poškodí nebo roztrhne.
Dynama u starých aut měly jak napěťovou tak proudovou regulaci.
Odpověděl/a – 31.leden 13:48
Záleží proč auto roztlačujete. Jestliže proto, že máte vybitý AKU tak ano. V tomto případě se roztlačovat nemá, hrozí poškození až výbuch AKU baterie.
Týká se to aut s alternátorem, což jsou dnes všechny auta.
Alternátor má pouze napěťovou regulaci, nemá proudovou !!! Při roztlačení takovéhoto auta s vybitým AKU začne do AKU téct proud který je daný pouze vnitřním odporem AKU ( ten je u vybitého AKU hodně malý) a výkonem alternátoru. V takovém případě může téct do AKU po roztlačení až 50 – 60 A , alektrolyt začne vřít a AKU se poškodí nebo roztrhne.
Dynama u starých aut měly jak napěťovou tak proudovou regulaci.
Doplňuji:
Je ještě jeden důvod. V případě že je AKU dobrý a motor nechce
z nějakého důvodu chytit.
Pokud by se to lámalo přes roztlačování, dostane se benzín do
katalyzátoru a zničí ho.
To je potom dosti drahá záležitost.
Vím že se to dělalo i když je to blbost. Pokud auto nechytí na startér je
tam závada a je ji třeba odstranit.
Význam by to mělo jedině při poruše startéru. Pkud v takovém případě
chytí auto ihned po strčení, nic se neděje ( ten AKU ale musí být
nabitý!!)