Bronzový

Kolik stojí záchrana dat z disku?

"Odešel" mi počítač tak, že se ani nezapne. Ale už je to veterán, jeho oprava by byla plýtvání penězi. Ale docela rád bych zachránil své dokumenty na HDD. Kolik taková sranda někde v servisu stojí?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Zlatý

Otázkou je složitost...
;-)
Pokud neodešel disk a stačí jej tedy připojit do jiného počítače, je to pár stovek.
Při složitém problému se ale může jednat i o desítky tisíc.

Další odpovědi:

Bronzový

Před třemi roky jsem za záchranu dokumentů (zejména do školy) platil v servisu cca 500,- Kč. Nevím však, jestli je to cena přijatelná či nikoliv, v tomto ohledu jsem amatér a byl jsem rád, že je vůbec možné záchranu provést.

Bronzový

Než půjdeš do servisu, vyndej disk a připoj ho do jiného počítače, Je možné, že "odešel" počítač, ale samotný HDD je v pořádku.

Stříbrný

Vyndej disk, půjč si externí rámeček, připoj to k jinému počítači a hned uvidíš, na čem jsi. Nefunkční disk jsem si opravil sám, stačilo vyměnit desku (jako náhr. díl to neprodávají, koupil jsem v bazaru kompletní totožný disk).

V servisu to stojí různě, podle typu poškození, viz ceník http://www.zachrana-dat.cz/…

Zlatý

Jestli počítač nejde zapnout, tak není ještě potřeba uvažovat o záchraně dat. S velkou pravděpodobností odešel zdroj, což je u staršího počítače otázka několika stovek. Zdroj orientačně otestuješ propojkou (viz odkaz) při zátěži. Jestli chceš počítač vyhodit, tak platí to, co píší kolegové.

Zdroj: http://www.pc-help.cz/viewtopi c.php?t=28464

Diskuze k otázce

Patricks

Příspěvek smazán administrátorem.

• Vložena před 363 dny
Bronzový

Psychotic

Klaproth: Jen aby to ten disk automaticky nezformátovalo a data nesmazalo.

Bronzový

Klaproth

Nesmysl.

Zlatý

gecco

Ne - samo to disk nezformátuje...
;-)
Ale nejspíš narazíš na to, že ten disk je PATA a v nových počítačích jsou řadiče SATA (jiný standard, i fyzicky jiný konektor).
___