Avatar uživatele
Bronzový

Jak poznám, že mám nárok na bezplatnou záruční opravu nebo výměnu elektroniky v záruce?

Když si koupím z internetového obchodu například monitor k PC, dostanu asi fakturu. Pak když se monitor očividně porouchá po 10 měsíců používání, mám kontaktovat výrobce monitoru v česku a nebo eshop? Jak poznám že mám právo na bezplatnou výměnu nebo opravu? Musí být na faktuře od eshopu nějaký podpis nebo tak? Kromě faktury mohu použít ještě jiný doklad? Děkuji

Odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Pokud má Tvá značka monitoru v České republice zajištěný záruční servis, tak je lepší se obrátit přímo na servis. Na webu servisu obvykle vyplníš formulář, ten vytiskneš a přiložíš ke kopii faktury z e-shopu. Monitor zabalíš a obvykle druhý den se zastaví dopravka a monitor odveze. Na to dostaneš potvrzení a dopravné neplatíš. Na webu servisu potom můžeš sledovat stav opravy. Pokud monitor opravit nepůjde, pošlou Ti ze servisu protokol o neopravitelnosti. Monitor si nechají. S tímto protokolem jdeš za prodejcem (e-shop) a prodejce Ti vrátí kupní cenu za monitor. Pokud to je pro Tebe výhodnější, chtěj místo peněz nový monitor. Pokud to pro Tebe výhodné není, chtěj peníze, které Ti e-shop musí vyplatit do 14 dní.

Ověření oprávněnosti opravy se řídí sériovým číslem monitoru. Podle toho se pozná, zda-li je ještě v záruce výrobce a případně, zda-li se nejedná o šedý dovoz.

Je-li monitor ze šedého dovozu, tak reklamaci uplatňuj pouze a jen u prodejce. Autorizovaný servis Ti nepomůže a po zaplacení dopravného Ti monitor vrátí neopravený. Pokud si jistý nejsi, zda-li je monitor z oficiálního nebo šedého dovozu, tak monitor reklamuj u prodejce, kde obvykle stačí, když monitor zabalíš, přiložíš kopii faktury a dopis s popisem závady a adresou, kam chceš monitor vrátit. Na svůj náklad potom monitor odešleš. Po vyřešení reklamace, je-li oprávněná, můžeš požádat prodejce o proplacení poštovného, které jsi zaplatil.


Avatar uživatele
Zlatý

Na výrobek je ze zákona, až na pár vyjímek , záruční doba dva roky.
Faktura nahrazuje záruční list. Záruku je možno uplatňovat u prodejce nebo v autorizované opravně.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 412
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 262
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 147
Zlatý annas 141
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 108
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.