Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 26.únor 17:04

Je nutné při dobíjení baterie V AUTĚ (!) odšroubovat víčka článků?

Auta a doprava – Opravy a údržba

Vím, že by se měla a dělám to, když dobíjím MIMO auto. Ale v motoru se k těm víčkům nedostanu a bojím se výbuchu při „bublinkování-vaření“ baterie. Máte s tím zkušenost? Je tam nějaký pojistný ventilek na „odfouknutí“ nahromaděných ply­nů?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.únor 18:30

Je nutné při dobíjení baterie V AUTĚ (!) odšroubovat víčka článků?

Auta a doprava – Opravy a údržba

Vím, že by se měla a dělám to, když dobíjím MIMO auto. Ale v motoru se k těm víčkům nedostanu a bojím se výbuchu při „bublinkování-vaření“ baterie. Máte s tím zkušenost? Je tam nějaký pojistný ventilek na „odfouknutí“ nahromaděných plynů?
Doplňuji:
Zpřesňuji info o nabíječce: ULG 3.8 A1 je nabíječkou s pulzním udržovacím nábojem, která se hodí k nabíjení a udržení náboje olověných akumulátorů
(baterií) 6 V nebo 12 V s elektro­lytickým roztokem nebo gelem. Kromě toho může úplně vybité baterie regenerovat.
Navíc disponuje ochranným obvodem
proti vytváření jisker a přehřátí. VÍCE ZDE:

http://aukro.cz/au­tomaticka-nabijecka-baterii-ulg-3-8-a1-i1465372995.html

Baterie je 1/2 roku stará, 45Ah, pochopitelně s víčky (jinak bych se na to neptal…), a problém u mne tkví v tom, že mám v autě asi nějaký zkrat či probíjení a musím co měsíc tuto novou baterii dobíjet a nechce se mi stále vyšroubovávat uchycení baterie (těžko dostupné!!!), což je nutné k vyjmutí z motoru. A když ji nevyjmu, tak se zas právě nedostanu k těm víčkům. Proto ten dotaz, jestli mohu nabíjet baterii V AUTĚ A BEZ těch ODŠROUBOVANÝC­H VÍČEK…