Zeptal/a se – 30.červen 10:09
Auta a doprava – Opravy a údržba
Zdravím, chci se jen tak ze zvědavosti zeptat v čem je problém udělat diesel-elektrické auto. Myslím tím princip diesel-elektrické lokomotivy, jen v menším měřítku, kdy diesel pohání generátor, který následně pohání elektrické motory … myslím, že by to mohlo být efektivnější jak baterie v autě.
Zeptal/a se – 30.červen 14:15
Auta a doprava – Opravy a údržba
Zdravím, chci se jen tak ze zvědavosti zeptat v čem je problém udělat diesel-elektrické auto. Myslím tím princip diesel-elektrické lokomotivy, jen v menším měřítku, kdy diesel pohání generátor, který následně pohání elektrické motory … myslím, že by to mohlo být efektivnější jak baterie v autě.
Odpovídám:
gecco: Váha auta by byla velká … to zase si myslím, že se musí brát
poměr. Lokomotiva má cca 80tun + náklad, který je ještě mnohem více…
tudíž tento mechanismus by pro auto stačil opravdu prťavej, klasickej motor
bez převodovky a místo ní pod kapotou generátor vedle motoru … si myslím,
že by se to do normálního auta mohlo vejít, nemyslím tím třeba Saxo nebo
nějaký podobný nákupní tašky, ale normálně veliké auto, které nemá
pidi kapotku.
Lamalam: A efektivnost to určitě má, dejme tomu že M62ka má 2000koní … spalovací motor o tomto výkonu není nic nenormálního … ale točivý moment cca 100 000Nm, to žádný spalovací motor o stejném výkonu nedokáže. Tudíž efektivnost obrovská. Buď pouze spalovací 2000bhp/cca4000Nm nebo spalovací elektrický 2000bhp/100 000Nm … proto elektrický motor v autě ikdyž by měl stejný výkon jako čistě spalovací, pojede vždycky mnohem lépe.