Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 30.červen 10:09

V čem je problém udělat Diesel-elektrické auto?

Auta a doprava – Opravy a údržba

Zdravím, chci se jen tak ze zvědavosti zeptat v čem je problém udělat diesel-elektrické auto. Myslím tím princip diesel-elektrické lokomotivy, jen v menším měřítku, kdy diesel pohání generátor, který následně pohání elektrické motory … myslím, že by to mohlo být efektivnější jak baterie v autě.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 30.červen 14:15

V čem je problém udělat Diesel-elektrické auto?

Auta a doprava – Opravy a údržba

Zdravím, chci se jen tak ze zvědavosti zeptat v čem je problém udělat diesel-elektrické auto. Myslím tím princip diesel-elektrické lokomotivy, jen v menším měřítku, kdy diesel pohání generátor, který následně pohání elektrické motory … myslím, že by to mohlo být efektivnější jak baterie v autě.

Odpovídám:
gecco: Váha auta by byla velká … to zase si myslím, že se musí brát poměr. Lokomotiva má cca 80tun + náklad, který je ještě mnohem více… tudíž tento mechanismus by pro auto stačil opravdu prťavej, klasickej motor bez převodovky a místo ní pod kapotou generátor vedle motoru … si myslím, že by se to do normálního auta mohlo vejít, nemyslím tím třeba Saxo nebo nějaký podobný nákupní tašky, ale normálně veliké auto, které nemá pidi kapotku.

Lamalam: A efektivnost to určitě má, dejme tomu že M62ka má 2000koní … spalovací motor o tomto výkonu není nic nenormálního … ale točivý moment cca 100 000Nm, to žádný spalovací motor o stejném výkonu nedokáže. Tudíž efektivnost obrovská. Buď pouze spalovací 2000bhp/cca4000Nm nebo spalovací elektrický 2000bhp/100 000Nm … proto elektrický motor v autě ikdyž by měl stejný výkon jako čistě spalovací, pojede vždycky mnohem lépe.