Zeptal/a se – 26.červenec 13:17
Nakupování – Ostatní nakupování
V poslední době je běžnou praxí, že levnější druhy zboží se
v případě, poruchy neopravují. V záruce je vám je buď obratem vymění,
nebo vrátí peníze. Prodejci se kupujícím o těchto manýrech nezmiňují a
ani je neupozorňují, že už den po záruce majiteli nezbude, než porouchaný
krám předat do sběrného dvora. Popsané chování obchodníků je zcela
určitě neetické a nejsem si jist, zda-li není za určitých podmínek
i trestné. Lze podle vás při nákupu podobných „šuntů“ eventuelně
požadovat delší garanci.
Např. nám přestal před dvěma týdny fungovat kompresor black and decker
pořízený za necelé dva tisíce v roce 2012. Do konce záruky zbývá cca
14 dnů a proto obdržíme nový výrobek. Po prvním srpnu by nám však zbyly
už jen oči pro pláč!
Máte obdobné zkušenosti a jaký je prosím Váš názor na zmíněné
novoty?
Zeptal/a se – 26.červenec 15:48
Nakupování – Ostatní nakupování
V poslední době je běžnou praxí, že levnější druhy zboží se
v případě, poruchy neopravují. V záruce je vám je buď obratem vymění,
nebo vrátí peníze. Prodejci se kupujícím o těchto manýrech nezmiňují a
ani je neupozorňují, že už den po záruce majiteli nezbude, než porouchaný
krám předat do sběrného dvora. Popsané chování obchodníků je zcela
určitě neetické a nejsem si jist, zda-li není za určitých podmínek
i trestné. Lze podle vás při nákupu podobných „šuntů“ eventuelně
požadovat delší garanci.
Např. nám přestal před dvěma týdny fungovat kompresor black and decker
pořízený za necelé dva tisíce v roce 2012. Do konce záruky zbývá cca
14 dnů a proto obdržíme nový výrobek. Po prvním srpnu by nám však zbyly
už jen oči pro pláč!
Máte obdobné zkušenosti a jaký je prosím Váš názor na zmíněné
novoty?
Doplňuji:
Oprava zboží po záruce by dle vyjádření všech dvou servisů působících
v ČR stála více, než nový výrobek. Z toho tedy nepřímo vyplývá, že
u podobných produktů je nutno koupit každé dva roky a jeden den vždy nový
výrobek.