Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 17:57

Projdi si definice a významy předsudku. Pak zkus zauvažovat nad tím, jakou roli předsudky hrají (můžeš to pojmout všeobecně z lidského hledsika: co pro lidi znamenají, ale taky třeba, jak ovliňují konkrétní jedince, vztahy, davy, politiku, média i celou společnost). Co, jak, proč,… jak vznikají, kde se berou, jak působí, co dělají, znamenají, co představují, jaké jsou (v základním smyslu „dobré“, špatné"), jaké druhy předsudků existují…

Nevím, jak velkou slohovou práci, ale začni s představením předsudků, co jsou, co pod nimi spatřuješ a pak hlavním tématem, kde budeš nad předsudky uvažovat. Jak to pojmeš je na tobě, logicky úvaha… takže stačí v podstatě „jen“ psát o tom, jak o nich uvažuješ, co si pod nimi představuješ (s tím, že si o nich první zjistíš nějaké info, fakta… na to stačí i docela málo). Řečnické otázky a podobně. Podej otázku – a pak ji zkus zodpovědět/ro­zepsat. Záleží taky z jeakého úhlu se to rozhodneš uchopit a rozvést (to už je taky individuální. Proto když takovou práci zadáš několika různým lidem, tak každý bude mít jinou práci, každý to napíše po svém).
Je to úvaha, ale pokud to nemáme být nějak moc dlouhé (což na školách bývá jedna, dvě strany… pár slov), tak nad tím nepřemšlej až moc a do detailu. Rozepiš prostě CO jsou předsudky, co pro lidi představují a znamenají (zkrátka je hodnotíš). Můžeš zastávat neutrální (nebo nestranný) postoj, jen to popíšeš.

Pokud nemáš se psaním zkušenosti, zkus si, co ti vyhovuje – PC/klávesnice, papír/propiska, předem si to rozmyslet, rozpitvat nebo psát spontánně, vytvořit si myšlenkovou mapu atd. To jsou jen pomůcky, které by měly (mohly) pomoci, není to složité. Úbahu napíšeš na posezení.
Piš, co tě napadá (popřípadě to pak přepiš, upřesni, líp stylizuj, oprav chyby).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 18:05

Projdi si definice a významy předsudku. Pak zkus zauvažovat nad tím, jakou roli předsudky hrají (můžeš to pojmout všeobecně z lidského hledsika: co pro lidi znamenají, ale taky třeba, jak ovliňují konkrétní jedince, vztahy, davy, politiku, média i celou společnost). Co, jak, proč,… jak vznikají, kde se berou, jak působí, co dělají, znamenají, co způsobují (následky), co představují, jaké jsou (v základním smyslu: „dobré“, „špatné“), jaké druhy předsudků existují…

Nevím, jak velkou slohovou práci, ale začni s představením předsudků, co jsou, co pod nimi spatřuješ a pak hlavním tématem, kde budeš nad předsudky ve spojitosti s lidmi uvažovat. Jak to pojmeš je na tobě, logicky úvaha… takže stačí v podstatě „jen“ psát o tom, jak o nich uvažuješ, co si pod nimi představuješ (s tím, že si o nich první zjistíš nějaké info, fakta… na to stačí i docela málo). Řečnické otázky a podobně. Podej otázku – a pak ji zkus zodpovědět/ro­zepsat. Záleží taky z jakého úhlu to uchopíš a rozvedeš (to už je taky individuální. Proto když takovou práci zadáš několika různým lidem, tak každý bude mít jinou práci, každý to napíše po svém).
Je to úvaha, ale pokud to nemáme být nějak moc dlouhé (což na školách bývá často jen jedna, dvě strany… pár slov), tak nad tím nepřemšlej až moc do detailu. Rozepiš prostě, CO jsou předsudky, co pro lidi představují a znamenají (zkrátka je hodnotíš). Uvedeš rady nebo řešení situace/problému.

Pokud nemáš se psaním zkušenosti, zkus si, co ti vyhovuje – PC/klávesnice, papír/propiska, předem si to rozmyslet, rozpitvat nebo psát spontánně, vytvořit si myšlenkovou mapu atd. To jsou jen pomůcky, které by měly (mohly) pomoci, není to složité. Úvahu napíšeš na posezení.
Piš, co tě napadá (popřípadě to pak přepiš, upřesni, líp stylizuj, oprav chyby).
Krom předsudků si třeba zjisti, co jsou úvahy, co obsahují a jak se píší, zkus si přečíst nějaký vzor. Usnadní to psaní, když víš jak.