Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.listopad 11:20

Víra v Boha je subjektivní pocit. Je to něco, co člověk, který věří, cítí uvnitř .Může jít i o výraz lásky, touhy, o duchovno.

Podobná otázka zde byla několikrát. I lidé, kteří přímo v Boha nevěří, se k němu obracejí v době, když mají problémy.

Uvědomte si, že v Bibli je Bůh jako stvořitel, pohled na něho může být teistický či deistický, panteistický atd.

I tzv. Písma svatého, každé ideologie se dá zneužít, třeba vytržením z kontextu. Opět jde o subjektivní pohled.

Bible, především Starý zákon beru jako doklad starověké orientální literatury,. Nenapsal ji jeden člověk, takže jde o představu několika jedinců, jak si představovali vznik světa.

Myslím, že nejde o spolehlivost, ale zobrazení faktů z určité oblasti tak, jak je Hebrejci ctili a zachytili. Vyjadřuje způsob jejich myšlení, že Boží slovo je pravdivé.

Dá se brát stejně jako pohádky. I z nich plyne poučení, stejně jako různá přísloví a moudrosti z Bible.


Máte-li zájem.

Slova svého otce uvádí jeden z autorů. Louis Pauwels
Zaujal mě jeden citát, který je v předmluvě ke knize Jitro kouzelníků.

"Nesmíme moc počítat s Bohem. Ale možná, že Bůh počítá s námi“

https://docpla­yer.cz/5258103-Jitro-kouzelniku-jacques-bergier-louis-pauwels-uvod-do-fantastickeho-realismu-obsah-p-r-edmluva.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.listopad 11:24

Víra v Boha je subjektivní pocit. Je to něco, co člověk, který věří, cítí uvnitř .Může jít i o výraz lásky, touhy, o duchovno.

Mám, pocit, že sv. Augustin prohlásil: Věřím, tedy jsem. Platí tato slova? Je k myšlení třeba i víra?

Podobná otázka zde byla několikrát. I lidé, kteří přímo v Boha nevěří, se k němu obracejí v době, když mají problémy.

Uvědomte si, že v Bibli je Bůh jako stvořitel, pohled na něho může být teistický či deistický, panteistický atd. Pokud věřící člověk není fanatik, může si vybrat to, co mu vyhovuje, nikoliv naopak.

I tzv. Písma svatého, každé ideologie se dá zneužít, třeba vytržením z kontextu. Opět jde o subjektivní pohled.

Bible, především Starý zákon beru jako doklad starověké orientální literatury,. Nenapsal ji jeden člověk, takže jde o představu několika jedinců, jak si představovali vznik světa.

Myslím, že nejde o spolehlivost, ale zobrazení faktů z určité oblasti tak, jak je Hebrejci ctili a zachytili. Vyjadřuje způsob jejich myšlení, že Boží slovo je pravdivé.

Dá se brát stejně jako pohádky. I z nich plyne poučení, stejně jako různá přísloví a moudrosti z Bible.


Máte-li zájem.

Slova svého otce uvádí jeden z autorů. Louis Pauwels
Zaujal mě jeden citát, který je v předmluvě ke knize Jitro kouzelníků.

"Nesmíme moc počítat s Bohem. Ale možná, že Bůh počítá s námi“

https://docpla­yer.cz/5258103-Jitro-kouzelniku-jacques-bergier-louis-pauwels-uvod-do-fantastickeho-realismu-obsah-p-r-edmluva.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.listopad 15:13

Víra v Boha je subjektivní pocit. Je to něco, co člověk, který věří, cítí uvnitř .Může jít i o výraz lásky, touhy, vnitřní duchovno.

Říká se, že pravá křesťanská víra je v někoho, nikoliv v něco. Víra přináší naději, ale i lásku. Věřím, že je něco mezi nebem a zemí …

Mám, pocit, že sv. Augustin prohlásil: Věřím, tedy jsem. Platí tato slova? Je k myšlení třeba i víra?

Podobná otázka zde byla několikrát. I lidé, kteří přímo v Boha nevěří, se k němu obracejí v době, když mají problémy.

Uvědomte si, že v Bibli je Bůh jako stvořitel, pohled na něho může být teistický či deistický, panteistický atd. Pokud věřící člověk není fanatik, může si vybrat to, co mu vyhovuje, nikoliv naopak.

Nejen písma svatého, ale každé ideologie se dá zneužít, třeba vytržením z kontextu. Opět jde o subjektivní pohled.

Bibli, především Starý zákon, beru jako doklad starověké orientální literatury,. Nenapsal jej jeden člověk, takže jde o dílo několika jedinců, jak si představovali vznik světa.

Myslím, že nejde o spolehlivost, ale zobrazení faktů z určité oblasti tak, jak je Hebrejci ctili a zachytili. Vyjadřuje způsob jejich myšlení, tedy víru, že Boží slovo je pravdivé.

Dá se brát stejně jako pohádky. I z nich plyne poučení, stejně jako různá přísloví a moudrosti z Bible.


Máte-li zájem.

Slova svého otce uvádí jeden z autorů. Louis Pauwels
Zaujal mě jeden citát, který je v předmluvě ke knize Jitro kouzelníků.

"Nesmíme moc počítat s Bohem. Ale možná, že Bůh počítá s námi“

https://docpla­yer.cz/5258103-Jitro-kouzelniku-jacques-bergier-louis-pauwels-uvod-do-fantastickeho-realismu-obsah-p-r-edmluva.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.listopad 11:51

Víra v Boha je subjektivní pocit. Je to něco, co člověk, který věří, cítí uvnitř .Může jít i o výraz lásky, touhy, vnitřní duchovno.

Říká se, že pravá křesťanská víra je v někoho, nikoliv v něco. Víra přináší naději, ale i lásku. Věřím, že je něco mezi nebem a zemí …

Mám, pocit, že sv. Augustin prohlásil: Věřím, tedy jsem. Platí tato slova? Je k myšlení třeba i víra?

Podobná otázka zde byla několikrát. I lidé, kteří přímo v Boha nevěří, se k němu obracejí v době, když mají problémy.

Uvědomte si, že v Bibli je Bůh jako stvořitel, pohled na něho může být teistický či deistický, panteistický atd. Pokud věřící člověk není fanatik, může si vybrat to, co mu vyhovuje, nikoliv naopak.

Nejen Písma svatého, ale každé ideologie se dá zneužít, třeba vytržením z kontextu. Opět jde o subjektivní pohled.

Bibli, především Starý zákon, beru jako doklad starověké orientální literatury,. Nenapsal jej jeden člověk, takže jde o dílo několika jedinců, jak si představovali vznik světa.

Myslím, že nejde o spolehlivost, ale zobrazení faktů z určité oblasti tak, jak je Hebrejci ctili a zachytili. Vyjadřuje způsob jejich myšlení, tedy víru, že Boží slovo je pravdivé.

Dá se brát stejně jako pohádky. I z nich plyne poučení, stejně jako různá přísloví a moudrosti z Bible.


Máte-li zájem.

Slova svého otce uvádí jeden z autorů. Louis Pauwels
Zaujal mě jeden citát, který je v předmluvě ke knize Jitro kouzelníků.

"Nesmíme moc počítat s Bohem. Ale možná, že Bůh počítá s námi“

https://docpla­yer.cz/5258103-Jitro-kouzelniku-jacques-bergier-louis-pauwels-uvod-do-fantastickeho-realismu-obsah-p-r-edmluva.html