Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 25.únor 2:03

V roce 1965 jsem jako nekvalifikovaný soustružník bral tak 1800 Kč hrubého. Vyučení brali něco přes 2000 Kč. Nicméně práce byla v úkole, takže jak kdo makal. Moje budoucí žena dělala při nástupu za 800 Kč po třech měsících 1200 – 1300 Kč. Družstevní byt jsem dostal po vojně v roce 1967 za 17 000 Kč družstevního podílu, který za mně ale zaplatila fabrika. Pak již jen splátka na dlouhodobou půjčku od státu cca 80 Kč / měsíc, + energie a něco na družstvo.
za televizi jsem dal cca 3000 Kč v roce 1968. V té době jsem vydělával tak 3 – 4000 Kč hrubého ( nepřetržitý provoz + přesčasy).
Ceny aut byly dvojí. Na poukaz ( později zrušeno) a na volno. Wartburg 900, Fiat 600, Trabant ( Kepler ať si jezdil třeba s koňmi) 22 000 Kč. Spartak 26 000, Oktavia super něco kolem 30 000. Kolik později stálo 1000MB jaksi nevím (tuším cca 40 000), ale já jsem v roce 1973 platil za Š100 56 000 a v roce 1976 také za Š100 46 000.
Řada Š105,120 šla jaksi mimo mně ( ale ceny tuším někde kolem 60 000). Když se začal vyrábět Favorit stál něco pod 80000.
Na volném trhu ( ne v Tuzexu) byla auta Renault 8, Simka 1300,1500, Ford Cortina, Fiat 850 ( 65 000) Renault 4CV , Polski Fiat 125, několik typů Moskvičů, Volha M21 stála v roce 1960 50 000 Kč. Později řada Žigulíků a pěkná rumunská Dacia s náhonem na přední kola. Cena také někde kolem 60 000 Kč.

V roce 1980 jsem začal stavět svépomocí. Uspořeno 15 000 !!!, Nenávratná půjčka ( dnes dotace) 30000 Kč. Půjčka od Spořitelny 125 000. V roce 182 jsem kolaudoval bez upraveného okolí a plotu. Znám lidi, kteří v té době postavili ještě za méně. Plat v té době 6 000 – 8000 Kč. Barevná TV Tesla color 110 16 000 Kč. V roce 1985. Po převratu v roce 1990 jsem dal za předraženou TV Nokii 28 000 Kč !!!!!!!!!

Dnes svémocí nepostavíš, neboť zákony a normy jsou dělány tak , že vše musíš zadat firmám.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 25.únor 2:08

V roce 1965 jsem jako nekvalifikovaný soustružník bral tak 1800 Kč hrubého. Vyučení brali něco přes 2000 Kč. Nicméně práce byla v úkole, takže jak kdo makal. Moje budoucí žena dělala při nástupu za 800 Kč po třech měsících 1200 – 1300 Kč. Družstevní byt jsem dostal po vojně v roce 1967 za 17 000 Kč družstevního podílu, který za mně ale zaplatila fabrika. Pak již jen splátka na dlouhodobou půjčku od státu cca 80 Kč / měsíc, + energie a něco na družstvo.
za televizi jsem dal cca 3000 Kč v roce 1968. V té době jsem vydělával tak 3 – 4000 Kč hrubého ( nepřetržitý provoz + přesčasy).
Ceny aut byly dvojí. Na poukaz ( později zrušeno) a na volno. Wartburg 900, Fiat 600, Trabant ( Kepler ať si jezdil třeba s koňmi) 22 000 Kč. Spartak 26 000, Oktavia super něco kolem 30 000. Kolik později stálo 1000MB jaksi nevím (tuším cca 40 000), ale já jsem v roce 1973 platil za Š100 56 000 a v roce 1976 také za Š100 46 000.
Řada Š105,120 šla jaksi mimo mně ( ale ceny tuším někde kolem 60 000). Když se začal vyrábět Favorit stál něco pod 80000.
Na volném trhu ( ne v Tuzexu) byla auta Renault 8, Simka 1300,1500, Ford Cortina, Fiat 850 ( 65 000) Renault 4CV , Polski Fiat 125, několik typů Moskvičů, Volha M21 stála v roce 1960 50 000 Kč. Později řada Žigulíků a pěkná rumunská Dacia s náhonem na přední kola. Cena také někde kolem 60 000 Kč.

V roce 1980 jsem začal stavět svépomocí. Uspořeno 15 000 !!!, Nenávratná půjčka ( dnes dotace) 30000 Kč. Půjčka od Spořitelny 125 000. V roce 1982 jsem kolaudoval bez upraveného okolí a plotu. Znám lidi, kteří v té době postavili ještě za méně. Plat v té době 6 000 – 8000 Kč. Barevná TV Tesla color 110 16 000 Kč. V roce 1985. Po převratu v roce 1990 jsem dal za předraženou TV Nokii 28 000 Kč !!!!!!!!!

Dnes svémocí nepostavíš, neboť zákony a normy jsou dělány tak , že vše musíš zadat firmám.