Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.listopad 16:17

Ano, mělo tu funkci, jak jsi dedukoval:
Jelikož krátká korba tanku zvyšovala nebezpečí převrácení vozidla během překonávání zákopů, byl na její zadní část připevněn rám s ližinou (ohon), o kterou se stroj mohl při hrozbě převrácení opřít.
http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/k-cemu-mely-prvni-tanky-takovou-tu-kolibku-vzadu-viz-kuprikladu-tank-renault-ft17

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.listopad 16:40

Ano, mělo tu funkci, jak jsi dedukoval:
Jelikož krátká korba tanku zvyšovala nebezpečí převrácení vozidla během překonávání zákopů, byl na její zadní část připevněn rám s ližinou (ohon), o kterou se stroj mohl při hrozbě převrácení opřít.

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/k-cemu-mely-prvni-tanky-takovou-tu-kolibku-vzadu-viz-kuprikladu-tank-renault-ft17

Omlouvám se za chybně uvedený odkaz, měl být: https://cs.wi­kipedia.org/w/in­dex.php?search=Re­nault+FT17%3F&t­itle=Speci%C3%A1ln%C­3%AD:Hled%C3%A1n%C3%AD&g­o=J%C3%ADt+na&se­archToken=dez6ej­zvnh95fjmmgy7zy2tq2

Pokud si pamatuju dobře, britské tanky s vozíkem byly plamenometné a ten hořlavý sajrajt měly právě v té vlečené cisterně. Ale stoprocentně jistý si nejsem.