Odpověděl/a – 24.listopad 16:17
Ano, mělo tu funkci, jak jsi dedukoval:
Jelikož krátká korba tanku zvyšovala nebezpečí převrácení vozidla
během překonávání zákopů, byl na její zadní část připevněn rám
s ližinou (ohon), o kterou se stroj mohl při hrozbě převrácení
opřít.
http://www.odpovedi.cz/otazky/k-cemu-mely-prvni-tanky-takovou-tu-kolibku-vzadu-viz-kuprikladu-tank-renault-ft17
Odpověděl/a – 24.listopad 16:40
Ano, mělo tu funkci, jak jsi dedukoval:
Jelikož krátká korba tanku zvyšovala nebezpečí převrácení vozidla
během překonávání zákopů, byl na její zadní část připevněn rám
s ližinou (ohon), o kterou se stroj mohl při hrozbě
převrácení opřít.
Omlouvám se za chybně uvedený odkaz, měl být: https://cs.wikipedia.org/w/index.php?search=Renault+FT17%3F&title=Speci%C3%A1ln%C3%AD:Hled%C3%A1n%C3%AD&go=J%C3%ADt+na&searchToken=dez6ejzvnh95fjmmgy7zy2tq2
Pokud si pamatuju dobře, britské tanky s vozíkem byly plamenometné a ten hořlavý sajrajt měly právě v té vlečené cisterně. Ale stoprocentně jistý si nejsem.