Odpověděl/a – 18.listopad 23:02
Touto polohou se zvyšuje úhel náběhu.
Pro přistání je důležitá co nejnižší rychlost, ale zároveň
i přiměřená ztráta vztlaku, aby letadlo klesalo a nepadalo.
Zvýšením úhlu náběhu se sníží rychlost ale velmi rychle se ztrácí
vztlak. Aby se mohla co nejvíce snížit rychlost, používají se při
přistání vztlakové klapky, což umožňuje ještě více snížit rychlost
aniž by se klesání změnilo v pád.
Odpověděl/a – 18.listopad 23:12
Touto polohou se zvyšuje úhel náběhu.
Pro přistání je důležitá co nejnižší rychlost, ale zároveň
i přiměřená ztráta vztlaku, aby letadlo klesalo a nepadalo.
Zvýšením úhlu náběhu se sníží rychlost ale velmi rychle se ztrácí
vztlak. Aby se mohla co nejvíce snížit rychlost, používají se při
přistání vztlakové klapky, což umožňuje ještě více snížit rychlost
aniž by se klesání změnilo v pád.
Přistávat „rovně“ by znamenalo přistávat v letové rychlosti a dráha by pro zbrždění letadla nestačila.