Odpověděl/a – 11.srpen 17:42
Šupni ji do auta a nelam si s tím hlavu. Dobrá baterie vydrží 8 let
nebo 2–3 roky. Obojí je správně.
S tím nic nenaděláš !
Ví tady někdo co je to celovápníková baterie ? Jenom marketinkové keci.
Prostě je to olověný akumulátor ať se to jmenuje jak chce.
Již jsem to tady psal. Napěťový regulátor v alternátoru udržuje palubní
napětí pod plynovacím napětí baterie. Protože není žádoucí aby baterie
za provozu plynovala!!! Plynovací napětí u olověné baterie !! je
2,45 V na článek to jest 14,7 V u 12 V baterie.
Okamžik kdy baterie začíná plynovat se považuje za plně nabitou
baterii.
Jestliže je udržované napětí nižší je také baterie za provozu méně
nabitá, což je ale normální a je to všech aut. Z bezpečnostních důvodů
a kvůli nepřesnosti napěťové regulace je napětí udržováno několik
desetin V pod tím plynovacím napětí. Zcela normální a běžné.
Životnost baterie toto ovlivňuje nejméně. Horší by bylo přebíjení a
plynování, které by nastalo pokud by jsi to napětí zvýšil na těch
14,6 V, protože přesnost tvé regulace neudrží napětí na této
hranici.
Také tvůj multimetr zcela určitě není kalibrovaný a hodnoty jsou
nepřesné.
Těch 14,6 V je nastavené u dražších aut, kde nabíjení a regulaci napětí řídí palubní počítač, nikoliv nějaká regulace v alternátoru. Zvýší se tím ( podle mně nepodstatně) nabití baterky za provozu. Takováto kontrola palubním počítačem většinou ani nedovolí použítí baterie o jiné kapacitě.
Odpověděl/a – 11.srpen 17:46
Šupni ji do auta a nelam si s tím hlavu. Dobrá baterie vydrží 8 let
nebo 2–3 roky. Obojí je správně.
S tím nic nenaděláš !
Ví tady někdo co je to celovápníková baterie ? Jenom marketinkové keci.
Prostě je to olověný akumulátor ať se to jmenuje jak chce.
Již jsem to tady psal. Napěťový regulátor v alternátoru udržuje palubní
napětí pod plynovacím napětí baterie. Protože není žádoucí aby baterie
za provozu plynovala!!! Plynovací napětí u olověné baterie !! je
2,45 V na článek to jest 14,7 V u 12 V baterie.
Okamžik kdy baterie začíná plynovat se považuje za plně nabitou
baterii.
Jestliže je udržované napětí nižší je také baterie za provozu méně
nabitá, což je ale normální a je to všech aut. Z bezpečnostních důvodů
a kvůli nepřesnosti napěťové regulace je napětí udržováno několik
desetin V pod tím plynovacím napětí. Zcela normální a běžné.
Životnost baterie toto ovlivňuje nejméně. Horší by bylo přebíjení a
plynování, které by nastalo pokud by jsi to napětí zvýšil na těch
14,6 V, protože přesnost tvé regulace neudrží napětí na této
hranici.
Také tvůj multimetr zcela určitě není kalibrovaný a hodnoty jsou
nepřesné.
Těch 14,6 V je nastavené u dražších aut, kde nabíjení a regulaci napětí řídí palubní počítač, nikoliv nějaká regulace v alternátoru. Zvýší se tím ( podle mně nepodstatně) nabití baterky za provozu. Takováto kontrola palubním počítačem většinou ani nedovolí použítí baterie o jiné kapacitě.
Baterii silně škodí přebíjení (plynování) a stav hlubokého vybití. Což zcela určitě u tvého auta po vložení baterie nenastane.