Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.srpen 17:42

Šupni ji do auta a nelam si s tím hlavu. Dobrá baterie vydrží 8 let nebo 2–3 roky. Obojí je správně.
S tím nic nenaděláš !

Ví tady někdo co je to celovápníková baterie ? Jenom marketinkové keci. Prostě je to olověný akumulátor ať se to jmenuje jak chce.
Již jsem to tady psal. Napěťový regulátor v alternátoru udržuje palubní napětí pod plynovacím napětí baterie. Protože není žádoucí aby baterie za provozu plynovala!!! Plynovací napětí u olověné baterie !! je 2,45 V na článek to jest 14,7 V u 12 V b­aterie.
Okamžik kdy baterie začíná plynovat se považuje za plně nabitou baterii.
Jestliže je udržované napětí nižší je také baterie za provozu méně nabitá, což je ale normální a je to všech aut. Z bezpečnostních důvodů a kvůli nepřesnosti napěťové regulace je napětí udržováno několik desetin V pod tím plynovacím napětí. Zcela normální a běžné. Životnost baterie toto ovlivňuje nejméně. Horší by bylo přebíjení a plynování, které by nastalo pokud by jsi to napětí zvýšil na těch 14,6 V, protože přesnost tvé regulace neudrží napětí na této hranici.
Také tvůj multimetr zcela určitě není kalibrovaný a hodnoty jsou nepřesné.

Těch 14,6 V je nastavené u dražších aut, kde nabíjení a regulaci napětí řídí palubní počítač, nikoliv nějaká regulace v alternátoru. Zvýší se tím ( podle mně nepodstatně) nabití baterky za provozu. Takováto kontrola palubním počítačem většinou ani nedovolí použítí baterie o jiné kapacitě.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.srpen 17:46

Šupni ji do auta a nelam si s tím hlavu. Dobrá baterie vydrží 8 let nebo 2–3 roky. Obojí je správně.
S tím nic nenaděláš !

Ví tady někdo co je to celovápníková baterie ? Jenom marketinkové keci. Prostě je to olověný akumulátor ať se to jmenuje jak chce.
Již jsem to tady psal. Napěťový regulátor v alternátoru udržuje palubní napětí pod plynovacím napětí baterie. Protože není žádoucí aby baterie za provozu plynovala!!! Plynovací napětí u olověné baterie !! je 2,45 V na článek to jest 14,7 V u 12 V b­aterie.
Okamžik kdy baterie začíná plynovat se považuje za plně nabitou baterii.
Jestliže je udržované napětí nižší je také baterie za provozu méně nabitá, což je ale normální a je to všech aut. Z bezpečnostních důvodů a kvůli nepřesnosti napěťové regulace je napětí udržováno několik desetin V pod tím plynovacím napětí. Zcela normální a běžné. Životnost baterie toto ovlivňuje nejméně. Horší by bylo přebíjení a plynování, které by nastalo pokud by jsi to napětí zvýšil na těch 14,6 V, protože přesnost tvé regulace neudrží napětí na této hranici.
Také tvůj multimetr zcela určitě není kalibrovaný a hodnoty jsou nepřesné.

Těch 14,6 V je nastavené u dražších aut, kde nabíjení a regulaci napětí řídí palubní počítač, nikoliv nějaká regulace v alternátoru. Zvýší se tím ( podle mně nepodstatně) nabití baterky za provozu. Takováto kontrola palubním počítačem většinou ani nedovolí použítí baterie o jiné kapacitě.

Baterii silně škodí přebíjení (plynování) a stav hlubokého vybití. Což zcela určitě u tvého auta po vložení baterie nenastane.