Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.srpen 15:44

Při nabíjení se zvyšuje svorkové napětí napětí z cca 2 V na článek až cca ! 2,6 V na článek. To jest u 12 V baterie na 15,6 V . U každé baterie je to trochu jinak.
V okamžiku kdy přestane stoupat napětí při nabíjení je baterie 100 % nabitá, nesmí ale plynovat!
Aby se toto událo, je třeba aby nabíječka dodávala toto napětí .
Protože je to u každé baterie jinak, a jiné je nabíjecí napětí u nabíječky, lze brát toto označení kapacity pouze orientačně. Nabíjení by mělo být ukončené dříve než začne baterie plynovat. Plynovací napětí je cca 2,8 V na článek u Pb akumulátorů. Výrobce nabíječek nastavuje proto nabíjecí napětí níže, aby se i bez automatického vypínání baterie neničila plynováním.

Shrnuto. Baterie má na konci nabíjení napětí dle konstrukce nabíječky, ale v každém případě nižší než je plynovací napětí. Po odpojení klesne u nabité baterie během krátké doby na cca 12,6 V. Toto napětí je na svorkách baterie téměř stále, mimo případu škodlivého hlubokého vybití. Proto se pouhým měřením svorkového napětí bez zatížení, nedá usuzovat na stav nabití baterie.
Při nabíjení je to přesnější viz. výše. Přesto jsou to údaje pouze orientační, ale pro potřebu automobilu zcela dostačující.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.srpen 15:48

Při nabíjení se zvyšuje svorkové napětí napětí z cca 2 V na článek až cca ! 2,6 V na článek. To jest u 12 V baterie na 15,6 V . U každé baterie je to trochu jinak.
V okamžiku kdy přestane stoupat napětí při nabíjení je baterie 100 % nabitá, nesmí ale plynovat! Podle hodnoty napětí při nabíjení !! se usuzuje na stav nabití.
Aby se toto událo, je třeba aby nabíječka dodávala toto napětí .
Protože je to u každé baterie jinak, a jiné je nabíjecí napětí u nabíječky, lze brát toto označení kapacity pouze orientačně. Nabíjení by mělo být ukončené dříve než začne baterie plynovat. Plynovací napětí je cca 2,8 V na článek u Pb akumulátorů. Výrobce nabíječek nastavuje proto nabíjecí napětí níže, aby se i bez automatického vypínání baterie neničila plynováním.

Shrnuto. Baterie má na konci nabíjení napětí dle konstrukce nabíječky, ale v každém případě nižší než je plynovací napětí. Po odpojení klesne u nabité baterie během krátké doby na cca 12,6 V. Toto napětí je na svorkách baterie téměř stále, mimo případu škodlivého hlubokého vybití. Proto se pouhým měřením svorkového napětí bez zatížení, nedá usuzovat na stav nabití baterie.
Při nabíjení je to přesnější viz. výše. Přesto jsou to údaje pouze orientační, ale pro potřebu automobilu zcela dostačující.