Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.červenec 11:39

Ideálně sluchem a citem. Jako začátečník sluchem a podle otáčkoměru (když je jím vůz vybaven). Pokud auto příliš řve či je otáčkoměr někde nad cca 4tis (může se mírně lišit dle vozu) je dobře přeřadit na vyšší stupeň. Pokud vůz začíná spíš cukat (když cuká už je trochu pozdě) a má otáčky v záběru pod 2 nebo v klidu pod cca 1–1,5 řaď na nižší stupeň. Vyjímka: neřaď dolů na jedničku (až na vyjímky je jednička jen pro rozjezd). Doufám že s otáčkama jsem se přibližně trefil normálně na otáčkoměr nekoukám. Auta mívají nejvyšší otáčky kolem 7tis. Ale k tomu by ses v autoškole ani neměla přiblížit.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.červenec 22:38

Ideálně sluchem a citem. Jako začátečník sluchem a podle otáčkoměru (když je jím vůz vybaven). Pokud auto příliš řve či je otáčkoměr někde nad cca 4tis (může se mírně lišit dle vozu) je dobře přeřadit na vyšší stupeň. Pokud vůz začíná spíš cukat (když cuká už je trochu pozdě) a má otáčky v záběru pod 2 nebo v klidu pod cca 1–1,5 řaď na nižší stupeň. Vyjímka: neřaď dolů na jedničku (až na vyjímky je jednička jen pro rozjezd). Doufám že s otáčkama jsem se přibližně trefil normálně na otáčkoměr nekoukám. Auta mívají nejvyšší otáčky kolem 7tis. Ale k tomu by ses v autoškole ani neměla přiblížit.

Po diskusi opravuji: U většiny osobáků by ses asi neměl s otáčkama dostat nad cca 5000 a nahoru bys měl řadit spíše při otáčkách kolem 2500–3500 – záleží na konkrétním autě resp. motoru. Pořád platí že po troše praxe neřadíš podle otáčkoměru ale podle citu a sluchu.