Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.květen 11:52

Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam­.cz/diskuse/kla­mani.html

ttps://www.go­ogle.cz/search?q=Vi­ew+Jews+Judas&i­e=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=-0U4V_u1NMKk8wfsnYpg

Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada , je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie, přinesl spásu pro lidstvo.

V Jidášově případě evangelium z něj udělala zrádce. S největší pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další důvod je namířený proti židovství – Židé jsu zrádci.

"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát na smrt.

Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."

Vidí ho jinak než křesťané.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.květen 13:18

Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam­.cz/diskuse/kla­mani.html

ttps://www.go­ogle.cz/search?q=Vi­ew+Jews+Judas&i­e=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=-0U4V_u1NMKk8wfsnYpg

Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie, přineslo spásu pro lidstvo.

V Jidášově případě evangelium z něj udělalo zrádce. S největší pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další důvod je namířený proti židovství – Židé jsou zrádci.

"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát na smrt.

Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."

Vidí ho jinak než křesťané.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.květen 13:19

Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam­.cz/diskuse/kla­mani.html

ttps://www.go­ogle.cz/search?q=Vi­ew+Jews+Judas&i­e=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=-0U4V_u1NMKk8wfsnYpg

Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie přineslo spásu pro lidstvo.

V Jidášově případě evangelium z něj udělalo zrádce. S největší pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další důvod je namířený proti židovství – Židé jsou zrádci.

"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát na smrt.

Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."

Vidí ho jinak než křesťané.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.květen 20:09

Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam­.cz/diskuse/kla­mani.html

ttps://www.go­ogle.cz/search?q=Vi­ew+Jews+Judas&i­e=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=-0U4V_u1NMKk8wfsnYpg

Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie přineslo spásu pro lidstvo.

V Jidášově případě evangelium z něj udělalo zrádce. S největší pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další důvod je namířený proti židovství – Židé jsou zrádci.

"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát na smrt.

Antisemitský názor do důsledku propracovaný a propagovaný ve většině křesťanských církví říká, že Ježíše odsoudili Židé.
Tento názor však neobstojí, pokud si uvědomíme některé nesrovnalosti zásady v židovském soudnictví.

3 body obžaloby:

  1. Předně byl Ježíš obviněn, že znevažuje Chrám.
  2. Druhý bod obžaloby tvrdil, že Ježíš brání odvádět daně císaři.

Souvisí se slovy – co je csařovo dejte císaři, co je božího, patří bohu …
V tomto případě by žaloba byla charakteru ryze politického, nikoliv náboženského
3. Poslední bod obžaloby tvrdil, že si Ježíš přisvojuje mesiášské pocty.

Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."

Vidí ho jinak než křesťané.