Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.srpen 20:26

To, co se ti nechtělo, jak píšeš, dělat udělej. Jak píše Alesh, kolo je třeba bezpodmínečně nahustit na předepsaný tlak, který budeš dodržovat. Pak je třeba ho provozně zatížit, tj. sednout si na něj (+ event. nějaká taška nebo tlumok, se kterým hodláš jezdit). Vyber si nějaký rovný kvalitní úsek cesty, přední kolo natoč ventilkem kolmo dolů a vedle na vozovce udělej vedle ventilku křídou čárku. Pak z tohoto místu pomalu rovně ujeď vzdálenost odpovídající přesně 10 otáčkám kola. Ventilek musí být opět v kolmé poloze pod středem kola jako na začátku dráhy. Vedle na vozovce udělej křídou opět u ventilku koncovou čárku. Pak vezmi pásmo a změř (pokud možno co nejpřesněji) délku dráhy mezi čárkami a vyděl ji deseti. Dostaneš tak obvod kola a následným vydělením pí (3,14159…) získáš jeho průměr. Vložením této hodnoty nebo hodnoty co nejbližší do compu máš okalibrováno. Pokud to chce v palcích, tak údaj přepočítáš. Jinak co píšeš na konci je pravda. Zkoušel jsem to vypočítat u svého stroje a vyšla mi opravdu odchylka 460m na 1000 km způsobená chybou 1 cm při vložení průměru kola do compu.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.srpen 20:33

To, co se ti nechtělo, jak píšeš, dělat udělej. Jak píše Alesh, kolo je třeba bezpodmínečně nahustit na předepsaný tlak, který budeš dodržovat. Pak je třeba ho provozně zatížit, tj. sednout si na něj (+ event. nějaká taška nebo tlumok, se kterým hodláš jezdit). Vyber si nějaký rovný kvalitní úsek cesty, přední kolo natoč ventilkem kolmo dolů a vedle na vozovce udělej vedle ventilku křídou čárku. Pak z tohoto místu pomalu rovně ujeď vzdálenost odpovídající přesně 10 otáčkám kola. Ventilek musí být opět v kolmé poloze pod středem kola jako na začátku dráhy. Vedle na vozovce udělej křídou opět u ventilku koncovou čárku. Pak vezmi pásmo a změř (pokud možno co nejpřesněji) délku dráhy mezi čárkami a vyděl ji deseti. Dostaneš tak obvod kola a následným vydělením pí (3,14159…) získáš jeho průměr. Vložením této hodnoty nebo hodnoty co nejbližší do compu máš okalibrováno. Pokud to chce v palcích, tak údaj přepočítáš. Jinak co píšeš na konci je pravda. Zkoušel jsem to vypočítat u svého stroje a vyšla mi opravdu odchylka 460m na 1000 km způsobená chybou 1 cm při vložení průměru kola do compu.
Teď vidím, že jsem se upsal, mělo být 4600m, nikoliv 460m.