Odpověděl/a – 10.leden 18:54
Buď rád, že máš problém a že víš jaký. Takže ho musíš řešit.
Nediv se, co zaseješ, to taky sklidíš. Zaséval jsi více než 12 let, tak
teď sklízíš plody. Musíš udělat něco jiného, jinak se chovat. Sleduj
ostatní, jak to dělají. Všechno je jenom síla zvyku. Možná se necítíš
při dívání se někomu do očí dobře, ale všechno se dá natrénovat,
nacvičit. Člověka nejde předělat. Sleduj ostatní, určitě je ve třídě
někdo, kdo je tvůj opak. Sleduj ho, jak se pohybuje, jeho gesta, jak mluví,
jak stojí, sedí, jak se dívá, když s někým mluví. Nebo si všímej
učitele, rodičů, a snaž se je napodobit. Možná že si budeš připadat
divně, ale všechno je to podvědomá reakce. Děláš nějaký kroužek, to
znamená, že máš nějaké zájmy, k něčemu máš talent. A toto děláš
automaticky, i když jsi to dříve neuměl dělat. A s tou stydlivostí je
to stejné. Stydlivost, pýcha, ostýchavost, suverenita, to nejsou věci, ani
nemoci. Když se postavíš a skloníš hlavu a budeš si říkat pro sebe jaký
jsi nešťastný, smutný, budeš u toho brečet, tak nebudeš mít nejlepší
náladu, spíše depresivní. Usmívej se, říkej si pro sebe něco pěkného.
Neříkej si že se stydíš, ale že se učíš, nebo něco takového. Snaž se
mít stejné pocity, jako když jsi ve svém kroužku. Škola může být
stresující, může Ti vadit prostředí, spolužáci, učitelé. Nemusí to
být co ti říkají, ale jak ti co říkají a jak se při tom tváří a
chovají.
A nepodceňuj se, každý má podobné problémy, ale nedává to tak najevo.
Je dobré, když si uvědomuješ, že máš problém. Tak se ho snaž řešit.
Zační se dívat lidem do očí. Více s nimi mluv a jednej. Raději málo,
než vůbec. A zítra to bude lepší než včera.
Odpověděl/a – 11.leden 18:33
Buď rád, že máš problém a že víš jaký. Takže ho musíš řešit.
Nediv se, co zaseješ, to taky sklidíš. Zaséval jsi více než 12 let, tak
teď sklízíš plody. Musíš udělat něco jiného, jinak se chovat. Sleduj
ostatní, jak to dělají. Všechno je jenom síla zvyku. Možná se necítíš
při dívání se někomu do očí dobře, ale všechno se dá natrénovat,
nacvičit. Člověka nejde předělat. Sleduj ostatní, určitě je ve třídě
někdo, kdo je tvůj opak. Sleduj ho, jak se pohybuje, jeho gesta, jak mluví,
jak stojí, sedí, jak se dívá, když s někým mluví. Nebo si všímej
učitele, rodičů, a snaž se je napodobit. Možná že si budeš připadat
divně, ale všechno je to podvědomá reakce. Děláš nějaký kroužek, to
znamená, že máš nějaké zájmy, k něčemu máš talent. A toto děláš
automaticky, i když jsi to dříve neuměl dělat. A s tou stydlivostí je
to stejné. Stydlivost, pýcha, ostýchavost, suverenita, to nejsou věci, ani
nemoci. Když se postavíš a skloníš hlavu a budeš si říkat pro sebe jaký
jsi nešťastný, smutný, budeš u toho brečet, tak nebudeš mít nejlepší
náladu, spíše depresivní. Usmívej se, říkej si pro sebe něco pěkného.
Neříkej si že se stydíš, ale že se učíš, nebo něco takového. Snaž se
mít stejné pocity, jako když jsi ve svém kroužku. Škola může být
stresující, může Ti vadit prostředí, spolužáci, učitelé. Nemusí to
být co ti říkají, ale jak ti co říkají a jak se při tom tváří a
chovají.
A nepodceňuj se, každý má podobné problémy, ale nedává to tak najevo.
Je dobré, když si uvědomuješ, že máš problém. Tak se ho snaž řešit.
Zační se dívat lidem do očí. Více s nimi mluv a jednej. Raději málo,
než vůbec. A zítra to bude lepší než včera.
Doplňuji:
Představ si sebe v roli obhájce u soudu. Bude nevinný, ale ty se budeš
stydět promluvit u soudu a on bude odsouzený. Takový lékař řekne, že se
styděl dotyčného dotknout aby mu pomohl a on pak zemřel. Jsou to extrémy,
ale může to začínat nevinně , jako u Tebe.