Odpověděl/a – 7.květen 13:14
nejlépe trekové…má velká a užší kola (než horské) takže se po zpevněném terénu tak nenadřeš…jen silniční je fakt jen na silnice a pro takové ty polykače kilometrů, což ty zjevně nejsi…a horák je např. pro mne, co jezdíme po turistických trasách a terénech .-)…a celoodpružené je pro tebe na převážně silnice zbytečné (zbytečně zaplatíš a je těžší)…odpružená vidlice je víc než dostačující…
Odpověděl/a – 7.květen 13:43
nejlépe trekové…má velká a užší kola (než horské) takže se po
zpevněném terénu tak nenadřeš…jen silniční je fakt jen na silnice a pro
takové ty polykače kilometrů, což ty zjevně nejsi…a horák je např. pro
mne, co jezdíme po turistických trasách a terénech .-)…a celoodpružené
je pro tebe na převážně silnice zbytečné (zbytečně zaplatíš a je
těžší)…odpružená vidlice je víc než dostačující…
Doplňuji:
celoodpružený horák je vhodný pro lidi, co jezdí po lesních, polních
cestách, nebo turistických trasách (myslím pěších turistických, ne
cyklotrasách)…pro tebe je nevhodné…většina lidí si koupí horské kolo,
jen proto, že je si to kupují ostatní, ale to kolo nevidělo bahno…to je
největší blbina, co mohou udělat…horák je do terénu a proto má hrubý
vzorek a široké pneumatiky…které jsou ovšem na silnice nevhodné, protože
mají veliký valivý odpor…podívej se na silnoční kola…úzký profil
pláště a skoro bez vzorku, to je kolo na silnice (zase je náchylnějsí na
defekt)…proto pro tebe je nejvhodnější zlatá střední cesta mezi nimi a
to trekové kolo, které je spíš na cesty, ale zvládne i méně
náročný terén…