Odpověděl/a – 27.září 15:00
Základní článek tohoto složitého plánování je popsán zde:
V železniční dopravě se pracuje s pojmem Grafikon vlakové dopravy (GVD),
který zahrnuje nejen výše popsané grafické znázornění jízd vlaků
(označované jako nákresný jízdní řád nebo list GVD), ale také všechny
služební pomůcky související s organizací práce na železnici, mezi
něž patří
Sešitový jízdní řád (obsahují tabelární jízdní řády, pro každý
vlak platí samostatný tabelární jízdní řád)
Vlaky osobní dopravy (řazení vlaků osobní dopravy, oběhy souprav
apod.)
Čekací doby a opatření při zpoždění vlaků osobní dopravy
Plán vlakotvorby (řeší tvorbu nákladních vlaků pro celou železniční
síť)
Plán řadění nákladních vlaků
Rozkaz o zavedení grafikonu vlakové dopravy
Grafikon oběhu lokomotiv
Turnusy lokomotivních a vlakových čet
Seznam vlaků pro staniční zaměstnance
Seznam vlaků pro traťové zaměstnance
V Česku se od konce 90. let 20. století tyto pomůcky stále častěji
používají v elektronické formě. To souvisí nejen s rozšiřujícím se
používáním osobních počítačů v železniční dopravě, ale
i s používáním systému SENA (Sestava nákresného jízdního řádu
výpočetní technikou), který se používá pro sestavu nákresného
jízdního řádu včetně navazujících pomůcek.[2]
Zdroj: wikipedia
Odpověděl/a – 27.září 15:57
Základní článek tohoto složitého plánování je popsán zde:
V železniční dopravě se pracuje s pojmem Grafikon vlakové dopravy (GVD),
který zahrnuje nejen výše popsané grafické znázornění jízd vlaků
(označované jako nákresný jízdní řád nebo list GVD), ale také všechny
služební pomůcky související s organizací práce na železnici, mezi
něž patří
Sešitový jízdní řád (obsahují tabelární jízdní řády, pro každý
vlak platí samostatný tabelární jízdní řád)
Vlaky osobní dopravy (řazení vlaků osobní dopravy, oběhy souprav
apod.)
Čekací doby a opatření při zpoždění vlaků osobní dopravy
Plán vlakotvorby (řeší tvorbu nákladních vlaků pro celou železniční
síť)
Plán řadění nákladních vlaků
Rozkaz o zavedení grafikonu vlakové dopravy
Grafikon oběhu lokomotiv
Turnusy lokomotivních a vlakových čet
Seznam vlaků pro staniční zaměstnance
Seznam vlaků pro traťové zaměstnance
V Česku se od konce 90. let 20. století tyto pomůcky stále častěji
používají v elektronické formě. To souvisí nejen s rozšiřujícím se
používáním osobních počítačů v železniční dopravě, ale
i s používáním systému SENA (Sestava nákresného jízdního řádu
výpočetní technikou), který se používá pro sestavu nákresného
jízdního řádu včetně navazujících pomůcek.[2]
Zdroj: wikipedia
Doplňuji:
ad jmhad: milý synu, dudu se bez zaurdění přihlásil ke zdroji informací
/wikipedia/ a body, které zmiňujete si kliďánko můžete přivlastnit. Ze
zkušenosti s tím jak docela perfektně v naší aglomeraci funguje už
několik let systém IDOS se nemohu ubránit myšlence o předpojatosti Vaší
osoby při koncipování příspěvku.
Jako důkaz při hodnocení prospěšnosti používaných modelů a dosažených
výstupů procesu tvorby jízdních řádů by nejlépe mohly posloužit
zkušenosti samotných uživatelů. Proto moc prosím o jejich vyjádření a
pokud příspěvky budou veskrze negativní, pak na akdresu jmhad zašlu
specielní omluvu.