jmhad
Odpověděl/a – 5.květen 7:54
Těžko Vám radit,když nevidím smlouvu.Podle obchodního zákoníku by
jste nárok na náhradu škody měl.Jde o obyčejnou reklamaci služeb. Ovšem
ve smlouvě o výpůjčce mohou být různé fígle,které Vaším
podpisem,třeba i z Vaší strany nevědomky,vyšší právní normu negují.
Pokud se jedná o vyšší částku,bylo by vhodné navštívit právníka a
palmáre přičíst k požadované částce.Víc nelze bez znalosti smlouvy
říci.
Doplňuji:
- Pokud smlouva neobsahuje něco konkrétnějšího,pak máte smůlu.Ony velmi
chytře napsané obchodní podmínky stanoví jen povinnosti zákazníka a
vůbec ne žádná jeho práva.Není hlavně konkretizována „asistenční
služba“ a kdo a jak ji plní.Není stanoveno do kdy má být přistaveno
náhradní vozidlo a jak bude postupováno právě při poruše
v zahraničí,tedy kdo a jak bude jednat a konat.Společnost vlastně ze svých
,opravdu svých a pro sebe výhodných obchodních podmínek nic
neporušila,resp. své nulové povinnosti tam dané splnila.No a vy jste tohle
podepsal a souhlasil s tímhle vychytralým paskvilem.A navíc jste podepsal
tzv.rozhodčí doložku,takže nemůžete s tímhle k soudu,ale případný
spor bude rozhodovat arbitr určený někým,kdo bude mít asi bližší vztah
k firmě a to podle Rozhodčího řádu za sazby jím určené a s výsledkem
,který bude asi odpovídat takto sepsané smlouvě,která vlastně takovým
sporům nahrává. Ale zkusit to můžete i když předpokládám další
ztrátu,protože soud Vám může náklady přiznat,ale tady platíte i když
prohrajete.
- Ze zákona máte právo jen na jedno – stížnost u České obchodní
inspekce na skutečnost, že jste byl poškozen na svých právech tím,že při
sjednávání smlouvy jste nebyl „poučen o podmínkách případné
reklamace“-pokud nejsou napsány někde na smlouvě o výpůjčce,zpravidla
mikroskopickým písmem.Ale to Vám vzniklou ztrátu nenahradí.