Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 28.září 11:18

Nechápu, proč vkládáte i svou odpověď, která je zavádějící. Pokud má někdo zájem, může sii vee přečíst na Vašlich webových stránkách

Otázka je nepřesně formulovaná. Neuvedl jste, zda jde o boha řeckého, římského, slovanského , egyptského, hinduistického . atd.

Přesněji formulovanou otázku už vložil Rokio, takže je zbytečné otázku opakovat. Včetně odpovědi.
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/ktery-z-techto-bohu-je-nejmocnejsi

V náboženských díolech se uvádí výčet Božích vlastností, například: Bůh je věčný, všudypřítomný, vševědoucí, všemohoucí, nejvýš svatý, nejvýš spravedlivý.
Žádná z těchto vlastností však nemůže plně postihnout Boží skutečnost. Je to jen lidský pokus Boha si poněkud přiblížit. Bůh totiž daleko přesahuje lidskou chápavost.
Snad nejlépe by bylo možné vyjádřit Boha těmito termíny: Bůh je čisté bytí, Bůh je láska.
Co dělá boha nejmocnějším? Je to schopnost vládnout nad populací? Je to snadné zabít tisíce? Nebo jde o nějaké magické projevy. Zálelží také na tom, zda jde o teismus, deilmus, či panteilsmus. .
Jakmile si Boha začneme podle svých měřítek, tak si. myslíme, že Bůh je movný v tom, že by ýby měl udělat to, co my považujeme za správné. Jestliže si Boží všemohoucnost či všemocnost představíme jenom jako rozšíření lidských možností, jako to, co bychom dělali my, kdybychom všechno mohli – tak to právě není. Beru, tvrzení, že Bůh je opravdu ten, kdo všechno může, jde teď jenom o to, co je to „všechno“, co znamená být nejmocnější. . Na to nám odpovídá Písmo – a to velmi bohatě a z mnoha stran.

Otázka je tedy zásadně nezodpověditelná; protože „mocný“; či nejmocnější je “ atd. jsou lidské termíny založené na lidských zkušenostech a kategoriích. Když se pro autora stvoření použije slovo „Bůh“, jeho „vlastnosti“ nejsou přístupné lidským kategoriím a soudům, a proto je nelze popsat slovy.
Vlastnosti Boha nenoí možné kvantifikovat, tudíž, je nesmysl, zda je málo či více mocný ,dokoncenejmoc­nější.

Jak je uvedené v Janovwš evangelilu Boží všemohoucnostiíje Kristus. Ukazuje nám to počátek Janova evangelia
Jak je uvedené v Janovwě evangelilu dokladem Boží všemohoucnosti íje Kristus. Ukazuje nám to počátek Janova evangelia.

"J 1, 1 – 5:
Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.
2 To bylo na počátku u Boha.
3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
4 V něm byl život a život byl světlo lidí.
5 To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.

Z toho plyne, že ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného. (Židům 11:3)
Všechno povstalo skrze ně [= Slovo, = Kristus] a bez něho nepovstalo nic, co jest. (Jan 1:3)
Kvalita všech Božích vlastností, atributů, které člověk nemůže vyjmenovat, protože je omezený svým bytím, vychází z Boží neomezenosti, z Boží neohraničitelnosti. Definovat Boha v Jeho plnosti je stejně absurdní myšlenka jako snaha přelít náprstkem vodstvo nekonečného oceánu. Podobně dětinská byla Filipova potřeba alespoň jednoho důkazu:
„Pane,“ řekl mu Filip, „stačí, když nám ukážeš Otce.“ „Filipe,“ odvětil Ježíš, „tak dlouho jsem s vámi a nepoznal jsi mě? Kdo viděl mě, viděl Otce. Jak můžeš říkat: `Ukaž nám Otce'? …“ (Jan 14:8–9)"

http://www.re­formace.cz/zod/clo­vek-neni-buh-proc-je-dulezite-cislo-123

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 28.září 11:52

Nechápu, proč vkládáte i svou odpověď, která je zavádějící. Pokud má někdo zájem, může sii víc přečíst na Vašich webových stránkách.

Otázka je nepřesně formulovaná. Neuvedl jste, zda jde o boha biblkického, řeckého, římského, slovanského, egyptského, hinduistického, at­d.

Přesněji formulovanou otázku už vložil Rokio, takže je zbytečné otázku opakovat. Včetně odpovědi.
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/ktery-z-techto-bohu-je-nejmocnejsi

V náboženských díolech se uvádí výčet Božích vlastností, například: Bůh je věčný, všudypřítomný, vševědoucí, všemohoucí, nejvýš svatý, nejvýš spravedlivý.
Žádná z těchto vlastností však nemůže plně postihnout Boží skutečnost. Je to jen lidský pokus Boha si poněkud přiblížit. Bůh totiž daleko přesahuje lidskou chápavost.
Snad nejlépe by bylo možné vyjádřit Boha těmito termíny: Bůh je čisté bytí, Bůh je láska.
Co dělá boha nejmocnějším? Je to schopnost vládnout nad populací? Je to snadné zabít tisíce? Nebo jde o nějaké magické projevy. Zálelží také na tom, zda jde o teismus, deilmus, či panteilsmus. .
Jakmile si Boha začneme podle svých měřítek, tak si. myslíme, že Bůh je movný v tom, že by ýby měl udělat to, co my považujeme za správné. Jestliže si Boží všemohoucnost či všemocnost představíme jenom jako rozšíření lidských možností, jako to, co bychom dělali my, kdybychom všechno mohli – tak to právě není. Beru, tvrzení, že Bůh je opravdu ten, kdo všechno může, jde teď jenom o to, co je to „všechno“, co znamená být nejmocnější. . Na to nám odpovídá Písmo – a to velmi bohatě a z mnoha stran.

Otázka je tedy zásadně nezodpověditelná; protože „mocný“; či nejmocnější je “ atd. jsou lidské termíny založené na lidských zkušenostech a kategoriích. Když se pro autora stvoření použije slovo „Bůh“, jeho „vlastnosti“ nejsou přístupné lidským kategoriím a soudům, a proto je nelze popsat slovy.
Vlastnosti Boha není možné kvantifikovat, tudíž, je nesmysl, zda je málo či více mocný ,dokonce nejmocnější.

Jak je uvedené v Janově evangeliu Boží všemohoucnost je Kristus. Ukazuje nám to počátek Janova evangelia.

"J 1, 1 – 5:
Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.
2 To bylo na počátku u Boha.
3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
4 V něm byl život a život byl světlo lidí.
5 To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.

Z toho plyne, že ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného. (Židům 11:3)
Všechno povstalo skrze ně [= Slovo, = Kristus] a bez něho nepovstalo nic, co jest. (Jan 1:3)
Kvalita všech Božích vlastností, atributů, které člověk nemůže vyjmenovat, protože je omezený svým bytím, vychází z Boží neomezenosti, z Boží neohraničitelnosti. Definovat Boha v Jeho plnosti je stejně absurdní myšlenka jako snaha přelít náprstkem vodstvo nekonečného oceánu. Podobně dětinská byla Filipova potřeba alespoň jednoho důkazu:
„Pane,“ řekl mu Filip, „stačí, když nám ukážeš Otce.“ „Filipe,“ odvětil Ježíš, „tak dlouho jsem s vámi a nepoznal jsi mě? Kdo viděl mě, viděl Otce. Jak můžeš říkat: `Ukaž nám Otce'? …“ (Jan 14:8–9)"

http://www.re­formace.cz/zod/clo­vek-neni-buh-proc-je-dulezite-cislo-123