Odpověděl/a – 5.červen 11:30
Pokud se stále vybíjí i zaručeně dobrá baterie, je třeba vysledovat
cestu unikajícího proudu. Jestli k vybití stačí jeden den, pak to určitě
nebudou nějaké jednotky mA. Doporučil bych za současného měření
odebíraného proudu z akumulátoru postupně odpojovat jednotlivé obvody,
dokud odebíraný proud nezanikne, nebo razantně nesníží svoji velikost. Lze
k tomu využit postupné vyjímání pojistek jednotlivých okruhů, čímž
bych začal, protože je to nejednodušší a nejrychlejší. Poku se podaří
identifikovat okruh, v němž se závada vyskytuje, lze pokračovat dál.
Je to spíš práce pro elektrikáře a bez měření se to určitě neobejde.
Chce to mít k dispozici nějaký multimetr, vhodný by byl s klešťovým
ampérmetrem. Úplnému laikovi bych to nedoporučoval, je třeba o tom něco
vědět a mít schéma el. instalace vozidla. Někde příčina nepochybně
bude.
Já jsem se setkal např. s chybným vypínačem u 5. dveří, který spínal
osvětlení kufru. Neustále svítící žárovka dokázala během víkendu
(pá – ne) spolehlivě vybít akec, který už nebyl zrovna „ve formě“.
Další případ bylo autorádio. Je třeba také mít na paměti, že takové
centrální zanykání je neustále připojeno ke zdroji, aby bylo funkční
dálkové ovládání. Zcela normální je, že v případě nepoužívání
vozidla po několik měsíců se baterie vybije i díky tomuto zařízení.
Pokud se nejezdí, musí se to hlídat a občas připojit externí nabíječ.
Odpojit akumulátor lze sice též, ale u některých vozů se vymaže paměť
závad, řídicí jednotka se po opětovném připojení zdroje restartuje a
mohou se na přechodnou dobu objevit různé nečekané efekty, které dříve
nebyly. O vymazání předvoleb autorádia a nutnosti nového naladění stanic
a uložení do paměti ani nemluvím…
Odpověděl/a – 5.červen 17:02
Pokud se stále vybíjí i zaručeně dobrá baterie, je třeba vysledovat
cestu unikajícího proudu. Jestli k vybití stačí jeden den, pak to určitě
nebudou nějaké jednotky mA. Doporučil bych za současného měření
odebíraného proudu z akumulátoru postupně odpojovat jednotlivé obvody,
dokud odebíraný proud nezanikne, nebo razantně nesníží svoji velikost. Lze
k tomu využit postupné vyjímání pojistek jednotlivých okruhů, čímž
bych začal, protože je to nejednodušší a nejrychlejší. Poku se podaří
identifikovat okruh, v němž se závada vyskytuje, lze pokračovat dál.
Je to spíš práce pro elektrikáře a bez měření se to určitě neobejde.
Chce to mít k dispozici nějaký multimetr, vhodný by byl s klešťovým
ampérmetrem. Úplnému laikovi bych to nedoporučoval, je třeba o tom něco
vědět a mít schéma el. instalace vozidla. Někde příčina nepochybně
bude.
Já jsem se setkal např. s chybným vypínačem u 5. dveří, který spínal
osvětlení kufru. Neustále svítící žárovka dokázala během víkendu
(pá – ne) spolehlivě vybít akec, který už nebyl zrovna „ve formě“.
Další případ bylo autorádio. Je třeba také mít na paměti, že takové
centrální zamykání je neustále připojeno ke zdroji, aby bylo funkční
dálkové ovládání. Zcela normální je, že v případě nepoužívání
vozidla po několik měsíců se baterie vybije i díky tomuto zařízení.
Pokud se nejezdí, musí se to hlídat a občas připojit externí nabíječ.
Odpojit akumulátor lze sice též, ale u některých vozů se vymaže paměť
závad, řídicí jednotka se po opětovném připojení zdroje restartuje a
mohou se na přechodnou dobu objevit různé nečekané efekty, které dříve
nebyly. O vymazání předvoleb autorádia a nutnosti nového naladění stanic
a uložení do paměti ani nemluvím…