Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 21.červenec 13:07

Jaký máte názor na případnou úpravu školních osnov?

Vzdělání a práce – Ostatní vzdělání a práce

Onehdy jsem pozoroval aktivity našich vnuků majících 8 a 10 roků. Jsou to typické městské děti. Sice je z legrace nazývám brněnskými draky, ovšem světe div se, na můj vkus jsou až příliš přísně vychováváni. Např. mluví jen spisovně i když neslušná slova znají, nepijí sladké limonády nebo colu, apod. To mě však až tak netrápí. Starost mně spíše dělá pocit, že u nich není dostatečně podporován vztah a sounáležitost k přírodě. První co po příjezdu na chalupu totiž nikdy není jejich zájem o dění a pastvu na zahradě, ale kde umístit za zapnout noťas a jemu podobná udělátka. Také ke hrám na dvoře nebo k čachtání v bazénu téměř musí být nuceni. Napadlo mě zda a jak by bylo možné děti citlivě navrátit do přírody. Cestu spatřuji v úpravě školních osnov. Doplnit výuku např. o základy pěstování rostlin a chovu hospodářských zvířat a to o teorii, ale hlavně praxi. Nemám však na mysli další zvýšení počtu vyučovacích hodin, nýbrž využití prostoru po mírné redukci výuky některých předmětů, třeba chemie, fyziky aj. Bylo by to ku prospěchu dnešní mládeže?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 23.červenec 13:07

Jaký máte názor na případnou úpravu školních osnov?

Vzdělání a práce – Ostatní vzdělání a práce

Onehdy jsem pozoroval aktivity našich vnuků majících 8 a 10 roků. Jsou to typické městské děti. Sice je z legrace nazývám brněnskými draky, ovšem světe div se, na můj vkus jsou až příliš přísně vychováváni. Např. mluví jen spisovně i když neslušná slova znají, nepijí sladké limonády nebo colu, apod. To mě však až tak netrápí. Starost mně spíše dělá pocit, že u nich není dostatečně podporován vztah a sounáležitost k přírodě. První co po příjezdu na chalupu totiž nikdy není jejich zájem o dění a pastvu na zahradě, ale kde umístit za zapnout noťas a jemu podobná udělátka. Také ke hrám na dvoře nebo k čachtání v bazénu téměř musí být nuceni. Napadlo mě zda a jak by bylo možné děti citlivě navrátit do přírody. Cestu spatřuji v úpravě školních osnov. Doplnit výuku např. o základy pěstování rostlin a chovu hospodářských zvířat a to o teorii, ale hlavně praxi. Nemám však na mysli další zvýšení počtu vyučovacích hodin, nýbrž využití prostoru po mírné redukci výuky některých předmětů, třeba chemie, fyziky aj. Bylo by to ku prospěchu dnešní mládeže?

Se smutkem na duši konstatuji, že mě poněkud zaskočilo nepochopení s nímž jsem se setkal při vyslovení pouhé myšlenky, kterou jsem v dobré víře nadhodil s cílem poznat názory ke školství, ale především zlá a obhroublá reakce některých mladistvých účastníků.
A přitom např. taková Baromut by si při pastvě oné nešťastné krávy vyčistila hlavu a určitě se, a to nejen teoreticky zbavila zavrženi hodných úvah o slastech při focení soulože v kostele!!