Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.leden 15:32

Myslím, že změna v budoucnu nastane (10, 15 let), ale ne tak brzy a ne kvůli pandemii.
Ve škole se učí hlavně teorie, hlavně zbytečné a nepoužitelné věci k ničemu, které se navíc nikdo nezapamatuje. Nic k životu. Školství není jen zastaralé, ale zcela neefektivní.
S danými body víceméně souhlasím.
Ale škoda to tu rozebírat.

Práce, rodina, zdraví, charakter (vlastnosti, mravy a etiketa, tradice, slušná mluva), schopnosti, dovednosti, druhý inteligencí, gramotnosti, vztahy, sex, peníze a jejich vydělávání, tělovýchova, kultura, umění učit se, mnoho užitečných oborů a věd (ekonomie, právo, politologie,..), atd atd atd. A škola, ta TROCHU procvičuje paměť (jednu jedinou z mnoha schopností). To je vše. A to ani není jejím cílem. Jen nutí, aby si žáci zapamatovali určité zbytečné teorie a správně je napsali v písemce, aby pak mohli dostat za jedna. Na tom škola stojí, na známkách a hodnocení, jak si kdo zapamatuje zbytečné teorie a podobné neužitečné věci. Škola nic nerozvíjí, nikam žáka neposouvá, na nic ho nepřipravuje, neučí ho.
Ve škole se jde jen od písemky k písemce a trpělivě se čeká až ji žák ukončí (absolvuje, či jinak). Vědomosti, moudrost, praxe, rozhled, připravenost, zlepšení – nějaký progres…? Ne, na to se kašle. O to se tam vůbec nejedná.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.leden 15:36

Myslím, že změna v budoucnu nastane (10, 15 let), ale ne tak brzy a ne kvůli pandemii.
Ve škole se učí hlavně teorie, především zbytečné a nepoužitelné věci k ničemu, které se navíc nikdo nezapamatuje. Nic k životu. Školství není jen zastaralé, ale zcela neefektivní.
S danými body víceméně souhlasím.
Ale škoda to tu rozebírat.

Práce, rodina, zdraví, charakter (vlastnosti, mravy a etiketa, tradice, slušná mluva), schopnosti, dovednosti, druhý inteligencí, gramotnosti, vztahy, sex, peníze a jejich vydělávání, tělovýchova, kultura, umění učit se, mnoho užitečných oborů a věd (ekonomie, právo, politologie,..), atd atd atd. A škola, ta TROCHU procvičuje paměť (jednu jedinou z mnoha schopností). To je vše. A to ani není jejím cílem. Jen nutí, aby si žáci zapamatovali určité zbytečné teorie a správně je napsali v písemce, aby pak mohli dostat za jedna. Na tom škola stojí, na známkách a hodnocení, jak si kdo zapamatuje zbytečné teorie a podobné neužitečné věci. Škola nic nerozvíjí, nikam žáka neposouvá, na nic ho nepřipravuje, neučí ho.
Ve škole se jde jen od písemky k písemce a trpělivě se čeká až ji žák ukončí (absolvuje, či jinak). Vědomosti, moudrost, praxe, rozhled, připravenost, zlepšení – nějaký progres…? Ne, na to se kašle. O to se tam vůbec nejedná.

Jako jsou osnovy plné, přeplněné. Ale nesmysly a neefektivní učením a postupem. Něco ubrat, upravit – celé předělat, něco přidat – užitečného (podobně, jak to přibližně navrhuješ ty). Podněcovat žáky, učit je, ne podceňovat a naopak odrazovat je.