Odpověděl/a – 19.leden 15:32
Myslím, že změna v budoucnu nastane (10, 15 let), ale ne tak brzy a ne
kvůli pandemii.
Ve škole se učí hlavně teorie, hlavně zbytečné a nepoužitelné věci
k ničemu, které se navíc nikdo nezapamatuje. Nic k životu. Školství
není jen zastaralé, ale zcela neefektivní.
S danými body víceméně souhlasím.
Ale škoda to tu rozebírat.
Práce, rodina, zdraví, charakter (vlastnosti, mravy a etiketa, tradice,
slušná mluva), schopnosti, dovednosti, druhý inteligencí, gramotnosti,
vztahy, sex, peníze a jejich vydělávání, tělovýchova, kultura, umění
učit se, mnoho užitečných oborů a věd (ekonomie, právo, politologie,..),
atd atd atd. A škola, ta TROCHU procvičuje paměť (jednu jedinou z mnoha
schopností). To je vše. A to ani není jejím cílem. Jen nutí, aby si
žáci zapamatovali určité zbytečné teorie a správně je napsali
v písemce, aby pak mohli dostat za jedna. Na tom škola stojí, na známkách
a hodnocení, jak si kdo zapamatuje zbytečné teorie a podobné neužitečné
věci. Škola nic nerozvíjí, nikam žáka neposouvá, na nic ho nepřipravuje,
neučí ho.
Ve škole se jde jen od písemky k písemce a trpělivě se čeká až ji žák
ukončí (absolvuje, či jinak). Vědomosti, moudrost, praxe, rozhled,
připravenost, zlepšení – nějaký progres…? Ne, na to se kašle. O to
se tam vůbec nejedná.
Odpověděl/a – 19.leden 15:36
Myslím, že změna v budoucnu nastane (10, 15 let), ale ne tak brzy a ne
kvůli pandemii.
Ve škole se učí hlavně teorie, především zbytečné a nepoužitelné
věci k ničemu, které se navíc nikdo nezapamatuje. Nic k životu.
Školství není jen zastaralé, ale zcela neefektivní.
S danými body víceméně souhlasím.
Ale škoda to tu rozebírat.
Práce, rodina, zdraví, charakter (vlastnosti, mravy a etiketa, tradice,
slušná mluva), schopnosti, dovednosti, druhý inteligencí, gramotnosti,
vztahy, sex, peníze a jejich vydělávání, tělovýchova, kultura, umění
učit se, mnoho užitečných oborů a věd (ekonomie, právo, politologie,..),
atd atd atd. A škola, ta TROCHU procvičuje paměť (jednu jedinou z mnoha
schopností). To je vše. A to ani není jejím cílem. Jen nutí, aby si
žáci zapamatovali určité zbytečné teorie a správně je napsali
v písemce, aby pak mohli dostat za jedna. Na tom škola stojí, na známkách
a hodnocení, jak si kdo zapamatuje zbytečné teorie a podobné neužitečné
věci. Škola nic nerozvíjí, nikam žáka neposouvá, na nic ho nepřipravuje,
neučí ho.
Ve škole se jde jen od písemky k písemce a trpělivě se čeká až ji žák
ukončí (absolvuje, či jinak). Vědomosti, moudrost, praxe, rozhled,
připravenost, zlepšení – nějaký progres…? Ne, na to se kašle. O to
se tam vůbec nejedná.
Jako jsou osnovy plné, přeplněné. Ale nesmysly a neefektivní učením a postupem. Něco ubrat, upravit – celé předělat, něco přidat – užitečného (podobně, jak to přibližně navrhuješ ty). Podněcovat žáky, učit je, ne podceňovat a naopak odrazovat je.