Odpověděl/a – 22.leden 22:51
Nejprve je sloučím do jednoho tracku (+ střih) v audacity. Exportuji do wav. V Samplitude SE pak dělám dynamiku. Označím zkušebně jen malou část obsahující tišší a hlasité pasáže. Z pluginu dynamiky k vyrovnání hlasitosti používám Compressor max. a hodnotu posunu na –20 až –30 bB. Porovnám okem křivku, jestli se srovnala podle mého. Edituji tuto zkoušku zpět a aplikuji na celý čas.
Jestli jsou v nahrávce slyšet okolní zvuky, dech, auta pod okny, ptáci, k omezení a odstranění nechtěných ruchů slouží Gate. To je taky funkce v dynamickém procesoru. Gate by mělo být použito dříve než Compress max.
Odpověděl/a – 26.leden 23:14
Nejprve je sloučím do jednoho tracku (+ střih) v audacity. Exportuji do wav. V Samplitude SE pak dělám dynamiku. Označím zkušebně jen malou část obsahující tišší a hlasité pasáže. Z pluginu dynamiky k vyrovnání hlasitosti používám Compressor max. a hodnotu posunu na –20 až –30 bB. Porovnám okem křivku, jestli se srovnala podle mého. Edituji tuto zkoušku zpět a aplikuji na celý čas.
Jestli jsou v nahrávce slyšet okolní zvuky, dech, auta pod okny, ptáci, k omezení a odstranění nechtěných ruchů slouží Gate. To je taky funkce v dynamickém procesoru. Gate by mělo být použito dříve než Compress max.
Všiml si někdo, kde jsem uvedl napůl nesprávný postup?
Ze začátku. Když jsem radil nejprve spojit všechny treky s ruznou hlasitostí ve střihovém programu audacity. Nejlepší je používat dynamický procesor pro každou nahrávku zvlášť. Protože tazatel uvádí, že každá nahrávka je v jiné hlasitosti. Proto bude lepší pro každý track použít jiné hodnoty. A pak je spojit, nebo je }onechat a očíslovat … 01– tak pravil…mp3, 02– …
Ono ten původní postup taky jde, jen se při aplikování dynamiky musí označit myšítkem začátek až konec každé části. Dalo by se říct, že je to jedno.
Nevím, zda jsem uvedl, že sjednotit hlasitosti všech treků lze jen
v audacity (který má jen málo funkčních a s absencí grafického
průběhu VSTi) a to přepnutím funkce tlačítka myši v nástrojové liště
na úpravu hl. Myslím, že se jmenuje Obálka. Označí se bílou tečkou, či
více tečkami a různé části křivky se táhnou buď dolů nebo nahoru.
Ono lidské ucho je nedokonalé, vždy je lepší vidět a porovnat a pak
slyšet.